به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، این کنفرانس با دعوت موسسه آموزشی چند فرهنگی یسوند چین، کار خود را در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۷ شروع و در تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۱۷ مصادف با ٢٩ آبان ماه به پایان رساند.

در این کنفرانس، اکبر کریمی مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری سمت گنجینه ققنوس زنجان به همراه آشیق ستار خدایی، هنرمند آشیقی این شهر، گوشه‌هایی از داستان بهرام و گولو خندان را که در قالب پرده‌خوانی و هنر نقالی و آشیقی بود به اعضای ICCN ارائه دادند.

در این رویداد تندیس هنر آشیقی زنجان توسط اکبر کریمی به دبیر کل ICCN اهدا و سپس پرده نقالی داستان بهرام و گولو خندان توسط اعضای شرکت‌کننده از ICCN امضاء شده و توسط موسسه فرهنگی هنری سمت گنجینه ققنوس به‌عنوان خاطره فرهنگی زنجان به موسسه آموزش چند فرهنگی یسوند چین اهدا شد.

در جریان تبادل پروتکل‌های فرهنگی و هنری در سیزدهمین کنفرانس ICCN، حکم اجرا و میزبانی فستیوال ٢٠١٨ شهر آلجمسی اسپانیا توسط سئوک جی لی، دبیر کل ICCN، به شهردار این شهر تقدیم شد.

شهردار آلجمسی پس از دریافت این حکم، از اعضای ICCN جهت حضور و شرکت در این جشنواره که با مشارکت شهر والنسیا و با برگزاری مجمع عمومی سال ٢٠١٨ همراه خواهد بود دعوت به‌عمل آورد که موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس از زنجان نیز در لیست دعوت‌شدگان قرار داشت.

در فرآیند برگزاری این رویداد، پیشنهادات فرهنگی هنری موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس به اعضای ICCN ارائه شد که رئیس دانشگاه فولکلند هندوستان به عنوان عضو ICCN و UNESCO پیشنهاد رسمی خود را جهت برگزاری فستیوال فرهنگی، هنری شهر زنجان، به این موسسه اعلام کرد.

در این کنفرانس ابوذر علی بیگلو نماینده موسسه فرهنگی هنری سمت گنجینه ققنوس و تهیه‌کننده و ارائه‌دهنده پرونده فرهنگی شهر قیدار به ICCN   و استاد آشیق ستار خدایی، حضور داشته و به همراه اکبر کریمی با دبیر کل ICCN، دیدار کردند.

گفتنی است؛ نگارگری پرده نقالی داستان بهرام و گولو خندان را فرهاد عندلیبی بر عهده داشته و سازنده مجسمه هنر آشیقی نیز علی چراغی بود.