به گزارش هنرآنلاین، سجاد خالقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه فعالیت خود را در زمینه مجسمه‌سازی سیمی از سال 90 به صورت دانشجویی شروع کرده است، گفت: همه فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام داده‌ام به صورت خودآموخته بوده است و در ادامه با تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که به صورت مداوم داشته‌ام به این سطح از توانایی رسیده‌ام که کارگاه‌های ساخت مجسمه‌سازی سیمی برگزار می‌کنم. 

وی ادامه داد:تا‌کنون چندین نمایشگاه از آثار تولید خود در سطح فرهنگ‌سراها و دانشگاه‌های استان برگزار کرده‌ام که با استقبال خوب مردم و علاقه‌مندان مواجه بوده است. 

این مجسمه‌ساز زنجانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هنر مجسمه‌سازی از قدمت بالایی برخوردار بوده و از سویی دیگر به این سبک از مجسمه‌سازی کمتر پرداخته شده است، از این‌رو برای بسیاری از علاقه‌مندان این سبک از جذابیت خاصی برخوردار است. 

خالقی افزود: خلاقیت در اثر هنری از ویژگی‌هایی است که هر هنرمند باید در کارهای خود داشته باشد؛ از همین‌رو این سبک از مجسمه‌سازی توانسته است مخاطبان خود را پیدا کرده و مورد استقبال قرار گیرد. 

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ ارگانی از او حمایت نکرده است و تنها حمایت‌کننده برای ادامه فعالیت‌اش مردم هستند، اظهار کرد: مردم همواره در جهت تشویق و حمایتم برآمده‌اند و با توجه به اینکه همیشه مورد حمایت آنان قرار گرفته‌ام قطعا به فعالیت خود در این زمینه ادامه خواهم داد و امیدوارم در سطح شهری نیز شرایطی فراهم شود تا چند اثر در مقیاس بزرگتر تولید کنم. 

این هنرمند رشته مجسمه‌سازی افزود: تاکنون چند دوره کارگاه آموزشی در استان برگزار کرده‌ام که مورد استقبال هنرمندان قرار گرفته است؛ به این دلیل به دنبال این هستم که کارگاه‌های دائمی این سبک از مجسمه‌سازی را در استان برگزار کنم. 

کانون هنرهای تجسمی باشگاه علمی‌فرهنگی دانشجویان جهاد دانشگاهی ورک‌شاپ مجسمه‌سازی سیمی را پنجشنبه دوم آذر از ساعت ۹ الی 15 با حضور سجاد خالقی برگزار می‌کند که علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند به اتاق کانون‌های باشگاه علمی‌فرهنگی دانشجویان جهاد دانشگاهی واقع در دانشگاه زنجان مراجعه کنند.