سرویس استان های هنرآنلاین: دبیر چهارمین جشنواره مروجان کتابخوانی ایران در آیین پایانی که سه شنبه 23 آبان ماه همزمان با روز کتاب و کتابخوانی برگزار شد، گفت: ترویج کتابخوانی، تبلیغی است که بر خلاف بسیاری از تبلیغات باید آرزو کرد زیاد شود.

دکتر حاجی زین العابدینی افزود: در سال ۱۳۹۳ حدود نود اثر به دبیرخانه رسید که در ۴ سال، امسال ۷۹۲ اثر به جشنواره رسید که از نظر کیفی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: البته باید توجه داشت رشد آمار کمی کافی نیست و ترویج کتابخوانی باید منجر به از بین رفتن خشونت و رونق طبیعت گرایی، صلح و دوستی در جامعه شود.

حاجی زین العابدینی در ادامه تأکید کرد: بخش ترویج کتابخوانی توسط گروه های غیر دولتی رشد زیادی داشته و شبکه مروجان با ساختار خوبی شکل گرفته است و زنان، خانواده و کودکان در ترویج کتابخوانی نقش زیادی داشتند و در جشنواره نیز به صورت پر رنگی ظاهر شده اند.

 معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: ترویج کتاب در واقع از جنس بخشندگی روح و جان است.

محسن جوادی افزود: ترویج کتاب، ترویج عشق و احساس است و با رونق خردمندی، اندیشه ورزی و ایمان جامعه را سامان می دهد.

جوادی گفت: امیدوارم این کار خیر بزرگ  با خرد جمعی و مشورت و دانش نتیجه بیشتری دهد .

وی گفت: روزی ایران با کتاب و نویسندگان آن شناخته می شد که آن کتاب ها و مشاهیر نتیجه تلاش کتابداران و کسانی بود که بسترهای دانشوری را برای امثال دانشمندان فراهم کردند.

در پایان این مراسم هم در خارج از بخش مسابقه از برنامه کتاب باز به کارگردانی سروش صحت و از داریوش مهرجویی به دلیل ساخت بیشترین فیلم با موضوع کتاب و کتابخوانی نیز تجلیل شد.