به گزارش هنرآنلاین، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در چهارمین روز از هفته کتاب که با عنوان کتاب، کودک و نوجوان، خانواده نامگذاری شده و در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با مدیر کل بهزیستی استان ؛گفت: یکی از حرکت های خوبی که در چند سال اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داده بحث توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی است.

وی با اشاره به راه اندازی باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان و مشارکت بهزیستی در این طرح گفت: گر چه مدت زمان زیادی از تشکیل این باشگاه ها نمی گذرد ؛ولی در این مدت کوتاه ٢٥٠ باشگاه تشکیل شده است.

علیزاده افزود: این باشگاه ها از مربیان مهدهای کودک، کتابداران و کسانی که علاقه مند به حوزه کتاب و کتابخوانی هستند ،شکل گرفته که بسیار کار خوبی جهت فرهنگ سازی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تاکید بر این که باید فرهنگ سازی از دوران کودکی آغاز شود ادامه داد: اگر می خواهیم نسل با فرهنگی داشته باشیم باید از دوران کودکی آغاز شود و کودکان در مهدکودک ها با مقوله کتاب و کتابخوانی همراه شوند.

وی تصریح کرد: با تفاهم نامه ای که بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بهزیستی کشور صورت گرفته دوشنبه های کتابخوانی  در مهدهای کودک اجرا می شود و این آغاز یک کار فرهنگی است که باید تسری داده شود و با این اتفاق در آینده  از معضلات اجتماعی  کمتری روبرو خواهیم شد.