به گزارش هنرآنلاین، حکیمداد حسین در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: به همین مناسبت با آغازهفته کتاب ٢٠ الی ٢٦آبان ماه برنامه‌های خوبی پیش بینی شده است که توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سراوان و برخی نهادهای فرهنگی اجرا می شود.

وی افزود: شش کتابخانه فعال در شهرستان سراوان است که 2کتابخانه در مرکز شهر، 2 کتابخانه در بخش های جالق و بم پشت و همچنین 2کتابخانه مشارکتی از طرف اداره زندان و یکی از خیرین زیرمجموعه اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان هستند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی سراوان بیان کرد: اعضای فعال کتابخانه های عمومی شهرستان سراوان 3هزار و  13 نفر هستند و قریب به 30هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی موجود است.

وی گفت: هم‌چنین 80 عنوان نشریه با فاصله انتشار هفته‌نامه و ماه‌نامه و فصل‌نامه است که توانسته مخاطبان و علاقه‌مندان خود را جذب کند.

این مسئول ادامه داد: دیدار کارکنان اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سراوان با فرماندار ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، امام جمعه و کتابفروشی های سطح شهر  از جمله برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی می توان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: حضور کتابداران در مدارس به جهت ترغیب و تشویق دانش آموزان به کتاب و کتابخوانی و همچنین تقدیر از اعضای فعال کتابخانه های عمومی از دیگر برنامه ها است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی سراوان خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه تازه های کتاب ، دعوت از مدارس جهت بازدید از کتابخانه های عمومی شهرستان، اهدای کتاب به اعضای فعال ، تقدیر از خادمین و موًلفین کتاب ، برگزاری مسابقات نقاشی و کاریکاتور با موضوع کتاب با همکاری انجمن هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد، برگزاری همایش مادران قصه گو با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین مطالعه نمادین مدیران دستگاه های اجرایی از جمله برنامه های اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سراوان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی است.