به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا، محمود وفایی عصر روز گذشته 22 آبان‌ماه در جلسه کارگروه گردشگری استان کرمان گفت: در سال جدید در حوزه گردشگری، استان کرمان به خوبی درخشیده است، به‌ طوری که در بحث فعالیت‌های گردشگری، استان کرمان به عنوان استان برتر کشور معرفی شد و در روز جهانی گردشگری از استاندار کرمان به عنوان استاندار برگزیده کشور در این زمینه تجلیل شد.

وی گردشگری را به عنوان ابزار مهم در راستای توسعه پایدار دانست و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های ارزشمندی که در حوزه گردشگری در استان کرمان وجود دارد، لذا استان به سمت رونق گردشگری سوق پیدا کرده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: کسب رتبه برتر استان کرمان در حوزه گردشگری نشان‌دهنده این است که استان کرمان مهمترین راهکار توسعه استان را در توجه به حوزه گردشگری دانسته است.

وی با تاکید برآنکه سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سطح ملی به عنوان دستگاه برتر شناخته شده است، تصریح کرد: در سال جاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، سازمان میراث فرهنگی را به عنوان یکی از دستگاه های برتر استان شناخت.

وفایی از افزایش 30 درصدی حضور گردشگران خارجی در سال جدید در استان کرمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و ادامه داد: پیش بینی می کنیم تا پایان سال تعداد گردشگران خارجی ورودی به استان از مرز 50 هزار نفر بگذرد که این مهم نشان دهنده آن است که برنامه های استان در این حوزه موثر بوده است.

وی به اقدامات این سازمان در تکمیل زیرساخت های حوزه گردشگری استان اشاره و مطرح کرد: با توجه به اینکه خانه‌های بوم‌گردی از مهمترین زیرساخت‌های گردشگری است، لذا تا کنون 160 خانه بوم‌گردی در سطح استان کرمان راه اندازی شده است و استان کرمان در این رابطه رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و بعد از کرمان، استان های اصفهان و یزد به ترتیب رتبه های دوم و رتبه سوم را در این زمینه به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در ادامه با اشاره به راه اندازی 10 "خانه مسافر" در سطح استان کرمان در سال جاری ادامه داد: به دنبال ساماندهی اقامتگاه‌های غیر مجاز هستیم اما رویکرد ما در جهت برخوردی با این نوع اقامتگاه‌ها، مثبت بوده است و اقامتگاه‌های غیرمجاز را شناسایی و مجموعه‌هایی که شرایط داشتن مجوز را داشتند، مجوزدار کرده ایم.

وی بیان کرد: در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی، افقی را همزمان با برنامه ششم توسعه برای گردشگری استان پیشنهاد کردیم و مجموعه تدابیری که به یک نقطه مناسب در حوزه گردشگری تا 1400برسیم را ارایه کردیم که مورد استقبال واقع شد و اکنون در حال آماده کردن این طرح هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: در برنامه های سازمان مقرر شده است، موسیقی‌هایی که جزیی از فرهنگ بومی استان هستند، ثبت ملی شوند، زیرا ممکن است در گذرگاه زمان در جای دیگر به ثبت برسند و امیدواریم در جشنواره موسیقی نواحی سال آینده نام موسیقی‌های استان کرمان که ثبت ملی کرده‌ایم را اعلام کنیم.