سرویس استان های هنرآنلاین: صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز ٢٢ آبان ماه به مناسبت هفته کتاب میزبان نشست معرفی سفیران کتاب فارس در سال ١٣٩٦ بود، در این مراسم که با حضور اعضا شورای اسلامی شهر، مهندس اسکندرپور شهردار جدید شیراز، دکتر بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از بزرگان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر و ادب شیراز بود سفیران کتاب معرفی و نشان آن‌ها به ایشان اهدا شد.

در حاشیه این مراسم استاد منصور اوجی و استاد رحیم هودی طی سخنانی کوتاه خواستار حمایت ویژه شهرداری شیراز و شورای شهر از هنر و هنرمندان شدند.

استاد منصور اوجی در خصوص فرهنگ و هنر شیراز گفت: بنده با مسرت در این دوره انتخابات شورای شهر شرکت کردم، از اعضای شورای شهر شیراز می‌خواهم نگاه ویژه‌ای به مقوله فرهنگ و ادب و هنر داشته باشند تعداد اندکی از بزرگان فرهنگی و هنری شیراز در اینجا هستند، بسیاری از این بزرگان در گوشه گوشه این شهر به خاک سپرده شدند که همگی اوراقی گران‌بها از دفتر این شهر هستند، اوراقی پراکنده که احتیاج به شیرازه دارند.

وی در ادامه با اشاره به وجود آرامستان‌های هنرمندان در سایر شهرها، افزود: چرا تمام شهرهای ما دارای آرامستان هنرمندان هستند و شیراز چنین امکانی را نداشته است و امروز هم که قرار بر ساخت این مکان گرفته شده است جایی دور از شهر برای آن در نظر گرفته شده است؟

شیراز شهر سرسبزی‌هاست، شهر باغ‌های هزار رنگ و شهر شعر و ادب و هنر و فرهنگ، چرا نباید یک باغ در میان خود شهر به آرامستان هنرمندان بدل شود تا این مفاخر بزرگ بخشی از تاریخ شهر باشند و همواره در یاد مردمان بمانند. تقاضا دارم یک باغ را به خانه ابدی هنرمندان اختصاص دهید.

استاد رحیم هودی از پیشکسوتان تئاتر کشور که میهمان این مراسم بود، گفت: هنرمندان، اهالی فرهنگ و ادب این دیار همواره دین خود را به شیراز ادا کرده‌اند در بهترین و بدترین لحظات در کمبودها و سختی‌ها، شیراز را رها نکرده‌اند و به قول استاد اوجی همه اوراق یک دفتر هستند که به یک شیرازه احتیاج دارند.

این پیشکسوت تئاتر در ادامه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در زمینه فعالیت‌های مستقل و صنفی هنرمندان از تأسیس خانه تئاتر شیراز با حضور هنرمندان نمایش شیراز خبر داد و افزود: پس از چند سال فعالیت و جلسات متعدد با حضور نسل‌های مختلف تئاتر شیراز و تدوین یک آیین‌نامه مدون با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ماه آینده شاهد برگزاری انتخابات هیئت مدیره خانه تئاتر شیراز خواهیم بود که به‌عنوان یک نهاد مستقل صنفی و یک تشکل متشکل از هنرمندان فعال با گرایش‌های گوناگون تئاتری بتوانیم گامی مؤثر در راه اعتلای تئاتر شیراز که صاحب یکی از قدیمی‌ترین و پرآوازه‌ترین مکاتب تئاتری کشور است برداریم.

استاد هودی در خاتمه اظهار امیدواری کرد با تشکیل خانه تئاتر شیراز، هنرمندان تئاتر از حمایت‌های مؤثر و مستمر شهرداری شیراز و همچنین شورای اسلامی شهر شیراز در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شوند و افزود: هنرمندان تئاتر به‌عنوان هنرمندانی پیشرو و مؤثر در تحولات گوناگون اجتماعی به فعالیت و نگاه هنرمندانه و فرهنگی این شورای منتخب و شهردار جدید چشم امید ویژه دارند.

الهه بهرامی