سرویس استان‌های هنرآنلاین: قادر آشنا معاون اجرایی مرکز آموزش عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، که پیش‌تر نیز به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشته است، در گفت‌وگو با هنرآنلاین، از تعلق  خاطر خاصی که به هنر تئاتر دارد گفت و تاکید کرد: ما باید باور داشته باشیم که یکی از تاثیرگذارترین هنرهای دنیا هنر نمایش است، مشروط بر اینکه  نیازی از جامعه را پاسخ دهد، در نتیجه هنر تئاتر به شدت نیازمند حمایت دولت است.

او خاطرنشان کرد: امروزه جامعه‌ای توسعه یافته تلقی می‌شود که بتواند در کنار شاخص‌های اقتصادی مانند درآمد سرانه، توزیع ناخالص ملی و نرخ مرگ و میر بر معیار آموزش و اطلاعات و در حقیقت عنصر دانایی اجتماعی تاکید کند.

آشنا ادامه داد: در چنین جامعه‌ای، مطبوعات با تولید و توزیع مطلوب اطلاعات، نقش زیادی در بالا بردن آگاهی‌های گوناگون و ضروری به عهده می‌گیرند و جامعه را در نیل به تعالی و ترقی همه جانبه یاری می‌کنند.

معاون اجرایی مرکز آموزش عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: مطبوعات در زمینه توسعه فرهنگی می‌توانند عامل آمیختگی، توازن و پیوند دادن به باورهای اصیل اعتقادی و سنت‌های بارور جامعه باشند و باعث پویایی افکار شوند.