به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، کارشناس تجسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با تایید این خبر، گفت: به همت مجموعه گالری های آرت سنتر تهران و "بنیاد گاروتزو" نمایشگاهی مشترک از هنرمندان ایرانی و ایتالیایی در "موزه تاریخی چرتوزا دی سن جکومو گالری کاپری" واقع در جزیره توریستی و باستانی کاپری ایتالیا برگزار شده است.

کوشیار ضیایی افزود: این نمایشگاه که در راستای مبادلات فرهنگی دوجانبه و بازیابی مسیر راه ابریشم و با رویکرد چشم اندازهای معاصر برپا شده است، عنوان "ضمیر و مضمون" بر خود دارد.

وی نکات جالب توجه این نمایشگاه را، راه یابی ٦ اثر از دو هنرمند شناخته شده شیرازی علیرضا کریم پور و شهرام کریمی دانست که این مهم با همکاری دوجانبه نگارخانه جَم شیراز با آرت سنتر تهران تحقق یافته است.

ضیایی اعلام کرد: ٣ اثر در رشته نقاشیخط از سوی علیرضا کریم پور و ٣ نقاشی از شهرام کریمی، هنرمندان شیرازی در این نمایشگاه ارائه شده است.

وی  در ادامه گفت: در مراسم گشایش، مقام هایی از دو کشور از جمله جهانبخش مظفری، سفیر ایران در ایتالیا، آنتیمو چزارو، معاون وزیر فرهنگ ایتالیا، جوانی دمارتینو، شهردار کاپری، اکبر قولی، رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا،  روزلبا گاروتزو، بنیان گذار بنیاد گاروتزو، وحید ملک، مدیر گالری آرت سنتر، پاتریتزیا دی مجو، مدیر موزه چرتوزاد دی سن و شماری از هنردوستان ایتالیایی حضور  یافته و هر کدام از نگاه خود به اهمیت برگزاری آن اشاره کردند.

از جمله نکات قابل ذکر در گشایش نمایشگاه گفته های آنتیمو چزارو،  معاون وزیر فرهنگ ایتالیا بود  که او با ستایش نقاشی خط ایرانیان با اشاره به آثار استاد علیرضا کریم پور از شهر شیراز، گفت: چه خوب است که ایرانیان با این گونه هنری، هویت دیرسال خود را به شکل معاصر تجلی می بخشند و امیدوارم هنرمندان ایتالیایی هم با چنین خلاقیت هایی فرهنگ غنی دیروزمان را به امروز پیوند بزنند.

همچنین پاتریتزیا دی مجو، مدیر موزه "چرتوزاد دی سن جکومو" در سخنانی گفت: "چراتوزا دی سن جکومو" یکی از شاخص‌ترین بناهای قطب موزه‌ای کمیانیا، بار دیگر درهایش را به روی هنر معاصر می‌گشاید، با این اعتقاد که در هم آمیزی این ابنیه با هنر امروز، در صور مختلف، باعث می‌شود بهتر از آن محافظت شود.

گفتنی است: هنرمندان حاضر در این نمایشگاه که شامل ٧ ایرانی و ٧ ایتالیایی هستند افتر آل، فیلیپو چنتناری، فابریتزیو کوتونینی، پاملا دیامانته، پیرپائولو لیستا، جوانی ترمینی، چیرو ویتال از ایتالیا و علیرضا سعادتمند، فیروزه اخلاقی، محمد هادی فدوی، شهرام کریمی، علیرضا کریم پور، سحر صالحی و امیر بختیار سنجابی از ایران هستند که نمایشگاه آثارشان در قالب مراودات "مسیر راه ابریشم" برگزار شده و تا اردیبهشت ٩٧ برای بازدید علاقمندان برقرار خواهد بود.

گفتنی است: آثار هنری و مشترک هنرمندان ایرانی و ایتالیایی با عنوان "ضمیر و مضمون"  پس از "کاپری" در شهر رم، پایتخت ایتالیا نیز به نمایش درخواهد آمد.