به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی برج آزادی، فرهود جلالی، مدیرعامل مرکز فرهنگی هنری پارپیرار درباره این رویداد گفت: 14 آبان ماه مصادف با روز ورود علویان به مازندارن به نام روز مازندارن نامگذاری شده است؛ برگزاری برنامه‌های روز مازنداران از سال 1387 آغاز شده و برنامه‌های این روز در جای جای مازندارن گسترش پیدا کرده است.

وی افزود: هر سال طی برنامه‌ای دو روزه علاوه بر روز مازندران، آیین تیرگان نیز در این خطه پاس داشته می‌شود.

مدیرعامل مرکز فرهنگی هنری پارپیرار توضیح داد: در برنامه روز مازندارن که در سالن همایش‌های برج آزادی تهران برگزار می‌شود، با حضور مردم مازندارن، تشکل‌های مردمی و علاقه‌مندان به فرهنگ این خطه، برنامه‌هایی چون "امیری خوانی" و "کرپ زنی" که از آیین‌های عاشورایی است، اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری روز مازندران و روزهایی مانند این در سایر استان‌ها، به ایجاد وفاق با مشارکت مردمی کمک می‌کند؛ مشارکتی که در فرهنگ بومی ما وجود داشته است. باید گفت بشر امروز بسیار تنها است و برای با هم بودن، آیین‌ها، بهترین مقوله فرهنگی است.

لازم به ذکر است مراسم روز مازندارن، 15 آبان ماه از ساعت 18 تا 20 در مجموعه فرهنگی برح آزادی تهران برگزار می شود.

این برنامه به همت مرکز فرهنگی هنری پارپیرار، بنیاد هم اندیشان طبری، انجمن فرهنگی تلار، انجمن سوادکوه شناسی، انجمن همیاران پارپیرار و با مشارکت بنیاد رودکی برگزار می شود.