به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، غلامرضا ملکیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هرسین گفت: به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر، نمایشگاه خوشنویسی از آثار هنرمند نام آشنای هرسین، صابر اوحدی میر برپا شده است.

وی با اشاره به افتتاح این نمایشگاه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: در این نمایشگاه ٢٠ اثر از این هنرمند فاخر در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هرسین در معرض دید عموم قرار گرفته است.

ملکیان با بیان اینکه آثار ارائه شده در نمایشگاه حدیث عشق با محوریت قیام تاریخی عاشورا، آیات قرآن و اسماء الحسنی است، اعلام کرد: این نمایشگاه از ٩ آبان ماه آغاز به کار کرده و به مدت یک هفته در دو نوبت صبح و عصر مهیای بازدید علاقه مندان است.

وی همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی از حسین تا مهدی به مناسبت اربعین حسینی خبر داد و گفت: ترویج فرهنگ انتظار، بیان اهداف قیام خونین عاشورا و اتصال پرچم سرخ شهادت به پرچم سبز انتظار از مهمترین اهداف این مسابقه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هرسین، با اشاره به برگزاری این مسابقه روز چهارشنبه ٢٤ آبان ماه مصادف با روز کتاب و کتاب خوانی، خاطرنشان کرد: این مسابقه کتابخوانی از ساعت ١٦ در مسجد آیت الله حجتی شهرستان هرسین برگزار می شود.

 وی با بیان اینکه این مسابقه با همکاری ‌بنیاد مهدویت،‌فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه، کانون بسیج هنرمندان، اداره کتابخانه های عمومی، حوزه علمیه حضرت زینب(س)، شهرداری و شورای اسلامی شهر برگزار می شود، عنوان کرد: نفرات برتر این مسابقه با اهدای لوح سپاس و هدایای نقدی تجلیل می شوند.