سرویس استان های هنرآنلاین:  این مراسم شامگاه جمعه با حضور عکاسان، هنرمندان و علاقه مندان عکاسی در حالی آغاز و فرجام یافت که چهره هایی نظیر استاد اسماعیل عباسی پژوهشگر و مترجم آثار مکتوب عکاسی، علی کاوه پیشکسوت عکاسی خبری و ورزشی ایران و سیروس ابراهیم زاده بازیگر و هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون ایران این نمایشگاه را دیدند و تحسین کردند.

مجله عکس این نمایشگاه تحت عنوان "عکس نگاشت" در ١٦٤ صفحه در قطع وزیری با تیراژ ١٠٠٠ نسخه با کاغذ ١٥٠گرم گلاسه مات تحت مجوز ماهنامه فرهنگی و هنری دمنوش چاپ و به طور رسمی بعد از مراسم رونمایی در کیوسک‌ها و کتاب فروشی‌های معتبر توزیع خواهد شد.

گروه تلگرامی "دیلی ورلد" سه سال پیش با هدف معرفی و انتشار تازه های حوزه عکاسی در زمینه‌ تکنولوژی، جشنواره‌ها، مجلات و کتاب های عکاسی و همچنین معرفی عکاسان پیشرو‌ی داخلی و خارجی و توجه به عکاسان جوان و خوش فکر راه اندازی شد. در طول این مدت علاوه بر انتشار رویدادهای پیرامون عکاسی، تجزیه و تحلیل رسانه های داخلی و خارجی در مناسبت‌های مشخص از نظر استفاده‌ مناسب از عکس در صفحه نخست از دیگر اقداماتی بود که در این گروه انجام شد.

نگارش یادداشت های مرتبط با عکاسی بخصوص عکاسی خبری و مستند، دعوت از اساتید عکاسی و اعضای انجمن های صنفی عکاسی و بحث و تبادل نظر پیرامون اتفاقات حوزه عکاسی و فیلم از دیگر اقدامات صورت گرفته طی سه سال راه اندازی گروه تلگرامی دیلی ورلد است.

این در حالی است که جواد پورسعید بر این نمایشگاه یادداشتی با عنوان "عصرانه ای چشم نواز،با طعم صمیمیت" نگاشته است.

او در این یادداشت عنوان می کند: "اعضاء گروه تلگرامی"دیلی ورلد"امروز،چشمان بازدیدکننده گان را به تماشای لحظه هایی از زندگی،دعوت نموده بودند که در قاب دوربین ثبت کرده بودند.زندگی که غم وشادی با آن عجین شده وگریزی از آن نیست.

در بعضی از عکسها، متن نامناسب، زیبایی های عکس را محدود به کلمات کرده بود وکاش به یک عنوان بسنده می شد تا بیننده با تصورات خود آن را کامل کند.

در گروه دیگری از عکس ها، تنها به یک کپشن بسنده شده بود که چگونگی عکس گرفتن، مکان و زمان را شرح داده بود.

اما در گروه دیگری از عکس ها، متن چنان مناسب و بجا بود که عکس را به اوج زیبایی رسانده بود؛ این تمرین نوشتن راجع به عکس ، می تواند مقدمه ای برای تمرین نقدنویسی نیز باشد تا در آینده، کمبود منتقدین عکس را تا اندازه ای جبران کند.

در این نمایشگاه افزون بر عکاسانی از کشورهایی از جمله آلمان، اتریش، هلند و عراق هنرمندانی از سراسر ایران آثار خود را ارایه کردند که محمدحسین نیکوپور، عکاس شیرازی هم در این رویداد به ارایه عکس پرداخت.

گفتنی است: بازدید از اولین نمایشگاه گروهی اعضای گروه تلگرامی "دیلی ورلد" تا ۱۷ آبان‌ماه ۹۶ از ساعت ۱۰ تا ۱۹ ادامه دارد.

الهه بهرامی