سرویس استان‌های هنرآنلاین: مجموعه آثار سجاد جهانبانی با عنوان "جزر و مد خاک" برگرفته از سنت تعزیه در نگارخانه ملی شیراز رونمایی می‌شود.

این هنرمند، با بیان اینکه عاشورا یادگاریست از شخصیت‌هایی که صفات‌شان نماد امروز و دیروز و فردای ، من و پدرم و فرزندم، هست و بوده و خواهد بود ، گفت: اگر مرزها را برداریم، جنسیت­ها را نادیده بگیریم و خودمان را بدون دلبستگی به مال و اموال و پست و مقام ببینیم، آن وقت همه انسانیم ... ، انسانی که انسانیت را دوست دارد. نمی‌شود با تعصب بدون دانش، به کمال رسید.

وی افزود: عاشورا یک حادثه نیست! بلکه عاشورا، برندیست از سال 61 هجری که بدون مرز همچنان انسانیت را درس می‌دهد.

این عکاس لامردی، راهیابی به نمایشگاه و شایسته تقدیر در جشنواره عکس سودابگرد اشکنان لامرد در سال 89 ، ارائه اثر در نمایشگاه گروهی آفتاب هنر 1 ، مقام سوم و شایسته تقدیر در جشنواره عکس نوروز پالایشگاه پارسیان در سال 93 ، راهیابی به نمایشگاه و نفر برتر شهرستان در اولین اردوی ملی عکس تعزیه لامرد در سال93 ، برگزاری نمایشگاه گروهی عکس آنسوی واقعه در شیراز سال 94 ، برگزاری نمایشگاه گروهی عکس گوشواره های خونین در لامرد سال 94 ، راهیابی به نمایشگاه و چاپ اثر در کتاب جشنواره ملی معماری شهر فرهنگ در سال 94 ، چاپ اثر در کتاب جشنواره رویای سرزمین پارس در سال 95 و همچنین برگزاری نمایشگاه انفرادی عکس کربلای معاصر در لامرد سال 95 را در کارنامه هنری خود دارد.

گفتنی است این نمایشگاه شامل 3 مجموعه عکس متشکل از 34 اثر که از روز شنبه 13 آبان به مدت یک هفته در نگارخانه ملی شیراز به آدرس چهارراه حافظیه / بوستان باغ ملی از ساعت 16 الی 21 پذیرای بازدید کنندگان، هنرمندان و هنردوستان خواهد بود.

الهه بهرامی