به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ؛ عبدالجبار کاکایی شاعر و ترانه سرای کشور در حاشیه  محفل شعر آیینی در  دهمین نمایشگاه کتاب استان خراسان را در ادبیات جریان ساز دانست و سهم شاعران این خطه را در جریان شعر کشور پر رنگ دانست آن را شبکه ذهنی و زبانی شعر معاصر ایران متصل کرد.

این شاعر مطرح کشور بر این باور است که در مجموعه خراسان شمالی می توان نماینده هایی را از تمام گفتمان های موجود ادبی پیدا کرد.

عبدالجبار کاکایی جایگاه شعر خراسان شمالی را بسیار بالا و خوب ارزیابی و وجود قومیت ها در استان را یک ظرفیت برای پرداختن به ادبیات شفاهی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: به واسطه  این که نسبت به  ادبیات بومی و شفاهی بی توجه هستیم رفتن به سمت ترجمه آثار بومی به  خاطر این که  خراسان شمالی خاستگاه اقوام مختلف است و می تواند پایه گذار ترجمه آثار  بومی و تقویت کننده آن  باشد، ضروری است.

وی برگزاری  محافل ادبی و نشست های مشترک را در تقویت ارتباط فرهنگی بسیار مهم بیان کرد و افزود: برپایی محافل شعر در نمایشگاه کتاب نیز فرصتی را پیش روی علاقه مندان می گذارد تا از نزدیک با آثار یکدیگر آشنا و به تبادل اندیشه بپردازند.

دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی با حضور ۲۸۶ ناشر ملی و استانی تا هشتم آبان ماه جاری در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) بجنورد برپا است.