به گزارش هنرآنلاین، احمد سلیمانی فر در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: طرح تعزیه در مدارس با رویکرد برگزاری مجالس مناسب با سن کودکان و نوجوانان طی چند سال برای دانش آموزان اجرا شد.

مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری قم با اشاره به استقبال بالای دانش آموزان از این طرح، افزود: با توجه به تجربه تعزیه خوانی در مدارس، برای ایام ماه صفر امسال نوع دیگری از این هنر یعنی پرده خوانی در نظر گرفته شد و به همراهی کارشناسان حوزه هنری قم متون و پرده آن تهیه و آماده اجرا شد.

وی گفت: ویژگی اصلی پرده خوانی عاشورایی در مدارس، بیان داستان ها و اتفاقات کربلا به زبان کودکان است، همچنین تصویرسازی پرده نیز کودکانه انجام شده است.

سلیمانی با بیان اینکه پرده خوانی عاشورایی برای دانش آموزان از ابتدای ماه صفر آغاز شده است، افزود: این طرح برای دو گروه از دانش‌آموزان دختر و پسر، با دو عنوان مجزا "دختران آسمانی" و "برادری" تا 28 آبان ماه ادامه دارد.

وی اظهار داشت: پرده‌خوانی در مدارس دخترانه با عنوان "دختران آسمانی" و با موضوع "حمیده" دختر حضرت مسلم(ع) و حضورش در کربلا اجرا می‌شود، پرده‌خوانی در مدارس پسرانه نیز با عنوان "برادری" و با موضوع دستگیری و شهادت دوطفلان حضرت مسلم(ع) برگزار می‌شود. 

مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری قم گفت: در این اجرا‌ها شمیم احمدی، حدیث محمدی، سجاد بختیاری و علی صبوری پرده خوانی می کنند، نویسنده متن این دو اثر محمدرضا آزاد است و کارگردانی گروه‌های پرده‌خوان را جواد پیروزی و محمد حاج بابایی به عهده دارند.