سرویس استان های هنرآنلاین: مهدی امید بخش در خصوص شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب فارس گفت: در پاییز امسال با دو مناسبت مهم حوزه فرهنگی، در حوزه نشر و کتاب روبرو هستیم و هفته کتاب را از ٢٠ تا ٢٥ آبان برگزار خواهیم کرد که اجرای آن بر عهده موسسات مرتبط فرهنگی با بحث ترویج کتاب و کتابخوانی خواهد بود که تاکنون طرح ها و ایده های بسیار خوبی در این زمینه ارائه کرده اند.

وی افزود: نمایشگاه کتاب شانزدهمین دوره خود را در شیراز از ٢ آذرماه آغاز خواهد کرد و مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درصدد است با توجه به تجربیاتی که طی این سال ها از برگزاری نمایشگاه کتاب داشته است همانند دیگر سال ها عمل نکند و از توانایی ها و ایده های اجرایی افراد توانمند در این بخش بهره بگیرد.

امید بخش با اشاره به تاسیس انجمن ناشران و کتابفروشان به عنوان یکی از اتفاقات خوب و موثر در حوزه فرهنگ، افزود: هیات مدیره این انجمن همگی افرادی خبره و با تجربه هستند که از ایشان دعوت کردیم با آسیب شناسی ایرادات و نقاط ضعف سایر دوره ها در جهت کیفی تر شدن نمایشگاه امسال برنامه ریزی و ایده پردازی کنند.

معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: صفر تا صد برگزاری بر عهده این دوستان خواهد بود و با توجه به تجربیات و دانش اعضای این انجمن، اداره کل تنها در بخش حمایتی حضور خواهد داشت و هیچ گونه دخالتی در این خصوص نخواهد داشت و در خصوص برنامه های جنبی نمایشگاه نیز از همکاری سایر انجمن ها و تشکل هایی که در این زمینه دارای طرح ها و ایده های تازه هستند استفاده خواهد شد.

امید بخش حضور ناشران مطرح داخلی در شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب فارس را یکی دیگر از تغییرات مهم این دوره توصیف کرد و افزود: در این دوره از بیش از ٢٠ ناشر داخلی مطرح جهت شرکت در این رویداد مهم فرهنگی دعوت به عمل آمده که برای نخستین بار شاهد حضور مطرح ترین ناشران کتاب کشور در این دوره خواهیم بود.

امید بخش در خصوص دیگر تفاوت های این دوره نمایشگاه کتاب گفت: با رایزنی های صورت گرفته، تلاش ما بر این است که مدت زمان نمایشگاه کتاب را از ٦ روز به ٨ روز ارتقا دهمیم چرا که معتقدیم جایگاه فرهنگی شیراز و استان فارس با سایر استانها و شهرهای کشور تفاوت چشمگیری دارد.

او افزود: طبق مصوبه برگزاری نمایشگاه های کتاب؛ مدت زمان برگزاری این نمایشگاه در تهران ١٠ روز و در سایر شهرها و استانها ٦ روز اعلام شده است که طبق مذاکرات مفصلی که در خلال برنامه های یاد روز حافظ با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شیراز داشتیم، ایشان در خصوص مساعدت در این زمینه قول همکاری دادند .

مهدی امید بخش در پایان اظهار امیدواری کرد: نمایشگاه کتاب به عنوان یکی از مهم ترین رویداد های فرهنگی استان بتواند در این دوره به بالاترین سطح کیفی برگزاری دست یابد و شاهد حضور پرشور ناشران ، کتابفروشان و علاقه مندان در شانزدهمین نمایشگاه کتاب شیراز باشیم.

گفتنی است؛ شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب شیراز از ٢ آذر ماه در شیراز برگزار می شود.

الهه بهرامی