سرویس استان‌های هنرآنلاین: نشست تکریم و تقدیر از سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) امروز دوشنبه یکم آبان‌ماه با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و سایر مدیران معاونت هنری برگزار شد.

علی مراخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام شده توسط این بنیاد، اظهار کرد: آقای جعفری یکی از مدیران فرهنگی بسیار خلاق، حوصله‌مند و صبور است، به طوری که کم‌تر کسی می‌تواند رنج‌هایی که بر او تحمیل شده است را  توان بیاورد.

او خاطر نشان کرد: جشنواره امام رضا (ع) جشنواره‌ای است که در دل مردم حرکت کرد و این نکته طلایی و مهم این جشنواره بود که توانست در دل و جان مردم ورود کند؛ به طوری که حتی کسانی که اساسا هیچ زمان ورودی به مباحث اینچنینی نداشته‌اند، در مباحث مختلف این جشنواره شرکت کردند.  

 سید جواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) نیز در این نشست در سخنانی کوتاه، اظهار کرد: حوزه معاونت امور هنری در واقع یک الگویی است که می‌توان به آن استناد کرد، برنامه دار کردن استان‌ها از سوی این معاونت یکی از ویژگی‌های شاخصی است که می‌توان به آن تاکید کرد، به گونه‌ای که می‌توان گفت تقریبا هیچ استانی وجود ندارد که در حوزه معاونت هنری صاحب برنامه نباشد.

جعفری افزود: اگر برای استان‌های کشور تعریف کار نشود، به مرور دچار فرسایش خواهند شد و در برخی مواقع نیز این  فرسایش به گونه‌ای خواهد بود که برای احیای آن باید زمان و هزینه فراوانی صرف شود. یکی از نتایج مهم برنامه‌ریزی این است که استان‌ها به تبع آن دائما در حال کسب تجربه‌های مختلف خواهند بود و همین امر باعث نشاط و پویایی خواهد شد.

او توجه به فرهنگ‌های مختلف مناطق مختلف کشور را یکی دیگر از ویژگی‌های در خور توجه دوره معاونت علی مرادخانی دانست و ادامه داد: همچنین توجه ویژه آقای مرادخانی نسبت به فرهنگ رضوی بسیار قابل تقدیر است.  

مهدی شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی نیز ضمن تقدیر از زحمات مدیر بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در سخنانی، اظهار کرد: یکی از سرمایه‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیروی انسانی آن است و آقای جعفری همواره در حوزه مدیریت توانمند و پویا و خلاق در استان‌ها زبان زد بوده است.

گفتنی است؛ در این نشست سایر مدیران معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هریک به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند و از زحمات سید جواد جعفری تشکر کردند.