به گزارش هنرآنلاین، عبدالمحمد زاهدی در نشست انجمن خوشنویسی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان امر و هنرمندان، جشنواره دوسالانه را به‌صورت جدی دنبال کنند و استانداری در این زمینه حمایت لازم را به عمل می‌آورد.

استاندار گفت: قزوین در خوشنویسی هم سابقه دارد و هم سرمایه و باید این سرمایه و سابقه برای استان حفظ شود.

زاهدی تصریح کرد: برگزاری دوسالانه خوشنویسی به‌طورجدی در قالب شورایی پیگیری شود و نباید فرصت را از دست داد.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه قزوین پایتخت خوشنویسی کشور است اخذ مجوز برای راه‌اندازی دانشکده خوشنویسی در استان را پیگیری خواهیم کرد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها در ترویج و حمایت از خوشنویسی فعالانه‌تر ورود کنند و المان‌های شهری را با محوریت خوشنویسی شکل بدهند.

وی مطرح کرد: باید حوزه خوشنویسی قزوین به شکل بهتری معرفی شود تا اثرگذاری خود را داشته باشیم و جامعه خوشنویسی قزوین هم سعی و تلاش کند تا این سرمایه‌های هنری به شکل بهتری حفظ و به نسل بعدی منتقل شود.

زاهدی بابیان اینکه انجمن خوشنویسی استان نیازمند فضایی آبرومند و درخورشان این هنر است، اضافه کرد: اقتصاد هنر از موضوعاتی است که باید جدی گرفته شود.

استاندار عنوان کرد: هرروزی که یک کار فرهنگی در استان انجام شود آن شب را راحت می‌خوابم و باعلاقه‌ای که به حوزه فرهنگ و هنر دارم مسائل فرهنگی و هنری استان را پیگیری خواهم کرد.

وی با بابیان اینکه استانداری از کمک به چاپ کتاب و برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد: اقتصاد هنر یکی از ظرفیت‌های توسعه در این استان است و به همین دلیل باید از تمامی امکانات این بخش استفاده شود و شهرداری‌ها باید در المان‌های (نمادهای) شهری از آثار هنری استان استفاده کنند.

زاهدی اضافه کرد: خوشنویسی فضای فرهیختگی است و کسی که وارد این فضا می‌شود تأثیر این اثر فاخر در تمام‌کارهای او مشهود است.

وی اظهار کرد: قزوین با داشتن هنرمندان برجسته و سرشناس در این رشته درگذشته و زمان فعلی به شایستگی به‌عنوان پایتخت خوشنویسی ایران مطرح است و باید این جایگاه را به‌خوبی حفظ کرد.

استاندار قزوین بابیان اینکه قزوین از دیرباز مهد پرورش بزرگان و هنرمندان بوده که هرکدام از آنان تاریخ هنر ایران را شکل داده‌اند، یادآور شد: قزوین به‌عنوان پایتخت خوشنویسی ایران باید اثرگذارتر باشد و باید سعی کنیم این هنر فاخر و اصیل ایرانی را زنده نگه‌داشته و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی بابیان اینکه هنر خوشنویسی از دینی‌ترین و عرفانی‌ترین هنرها است، گفت: هنر خوشنویسی با عرفان آمیخته‌شده و با مضامین دینی و آیینی ارتباط تنگاتنگی دارد.

زاهدی از خوشنویسی به‌عنوان اثر هنری زیبا که ناشی از روح لطیف هنرمند است یادکرد و گفت: خوشنویسی یکی از هنرهایی است که در ارتقای سطح فرهنگی جامعه بسیار مؤثر است.