به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، سرهنگ حجت‌الله منصور بیگی مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام در نشست هماهنگی برگزاری سوگواره ملی عکس اربعین، اظهار کرد: در چند سال گذشته مرز مهران به‌عنوان مرز اصلی ورود به عتبات عالیات، شاهد حضور زوار اربعین حسینی است و ما در تلاش بودیم که در این راستا ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته انعکاس یابد.

 وی با بیان اینکه اربعین فرصت بسیار ارزشمندی است که به همت مردم و مسئولان در راستای توسعه استان بسیار مؤثر خواهد بود، افزود: امروز سرمایه‌گذاری خوبی در استان در بحث‌های مختلف به برکت اربعین حسینی از جمله زیرساخت‌های راه و جاده سازی شده است.

 سرهنگ منصور بیگی ابراز کرد: در جریان راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی صحنه‌های بی‌بدیل و بی‌نظیری روی می‌دهد که لازم است این رویداد فرهنگی به تصویر کشیده شود و در این راستا انجمن عکس بسیج هنرمندان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان سوگواره ملی عکس اربعین را برگزار خواهد کرد.

 وی، افزود: سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام، با همکاری نهادهای فرهنگی و هنری استان به مناسبت عزاداری اربعین و نمایش عظمت زائران امام حسین (ع) و ترویج فرهنگ عاشورایی و حسینی اولین جشنواره ملی عکس "شین" را در سطح ملی برگزار می‌کند.

مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام، یادآور شد: سفر عکاسان برای ثبت فرهنگ حسینی همیشه ماندگار بوده است لذا سوگواره عکس "شین" برای اولین بار در این سطح از تعدادی حدود ٣٠ عکاس کشور از استان‌های مختلف برای انعکاس این حماسه بزرگ در استان ایلام و پایانه مرزی مهران دعوت می‌شود.

 منصور بیگی، نمایش حضور زائران اربعین حسینی، ترویج فرهنگ حسینی، کودکان در اربعین، خدمات‌رسانی به زائران حسینی، موکب‌ها و دسته‌های عزاداری، نمایش زوایای پیدا و پنهان زائران، صحنه‌های شورانگیز دلدادگی و ابراز ارادت به حضرت امام حسین (ع) و جلوه‌های ماندگار از حرکت مردم ایران اسلامی از موضوعات این سوگواره است.

 وی، در پایان بابیان اینکه هر آنکه در قالب هنر بیاید از ویژگی ماندگاری برخوردار خواهد بود، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که زمینه‌ای فراهم شود که دبیرخانه دائمی سوگواره ملی عکس اربعین در استان ایلام راه‌اندازی شود و بتوان از این فرصت اربعین در راستای انعکاس شور حسینی مردم استان و زوار حسینی بهره برد.

 گفتنی است، در این نشست، محمدعلی قاسمی رئیس حوزه هنری استان ایلام، عمران خودآموز معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست ایده‌ها و نظرات خود را در خصوص برگزاری سوگواره ملی عکس اربعین ابراز کردند.