به گزارش هنرآنلاین، هوشنگ انکوتی در گفتوگو با مهر، اظهار کرد: در آستانه فرارسیدن ماه صفر مجلس تعزیه بازار شام و شهادت حضرت رقیه (س) در روستای ده‌زیار کرمان اجرا می شود.

انکوتی تصریح کرد: این مجلس تعزیه یک مجلس تعزیه غریب است که در آن، داستان شهادت نازدانه امام حسین (ع) و همچنین حضور اسراء و اهل بیت حضرت در کاخ یزید ملعون و آن خطبه معروف حضرت زینب (س) شبیه خوانی می شود.

وی بیان کرد: این مراسم روز جمعه ۲۸ مهر ماه جاری پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در محل سقاخانه و دارالشفای حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار برگزار می شود.

مسئول گروه تعزیه حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار تصریح کرد: مجلس تعزیه بازار شام و شهادت حضرت رقیه (س) توسط هنرمندان حسینی، امیرعباس عربزاده، محمد، اکبر، علی‌اکبر، رضا، حمیدرضا، علی، امین، ایمان و حسین افضلی، سجاد پوراسترآبادی، محمد، معین و ثارالله انکوتی، علی جعفری و محمدحسین مهدوی در قسمت‌های موافق و مخالف‌خوانی شبیه‌خوانی می‌شود.

وی از راه‌اندازی کاروان نمادین ورود اسرای کربلا به شهر شام در همین روز خبر داد و گفت: این کاروان همه ساله در اولین روز از ماه صفر راه‌اندازی می شود که امسال آئین سنتی کاروان نمادین ورود اسرای کربلا به شهر شام روز جمعه از منطقه شاه مردان به سمت سقاخانه و دارالشفای حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار برگزار می شود.