سرویس استان‌های هنرآنلاین: کارگاه‌های دو روزه "هنر با کودکان آفتاب" از سوی داوطلبان "خانه هنرهای زیبا" برای کودکان و نوجوانان تحت پوشش سمن‌های فعال در حاشیه شهر زاهدان در روزهای  27 و 28 مهرماه برگزار می‌شود. 

سیروس مهراندیش یکی از اعضای برگزارکننده این ورکشاپ‌های هنری به خبرنگار هنرآنلاین گفت: جمعی از دانش آموختگان دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران که قریب به دو سال است که گروهی در قالب یک تشکل مردم نهاد در ارتباط با توانمندسازی کودکان مناطق محروم تشکیل داده‌اند، بنا دارند با توجه به تخصص هر یک از اعضای این گروه در رشته‌های مختلف هنری، اقدام به برگزاری کارگاه‌های هنر در مناطق مختلف کنند.

مهراندیش با بیان اینکه این دومین کارگاهی است که به صورت جدی و با این هدف در شهر زاهدان برگزار می‌شود، یادآورشد: سال گذشته در "خانه مهر" مهرشهر کرج کارگاه‌های هنری برای کودکان کار برگزار شد که تجربه جالبی بود؛ علاوه بر این در خردادماه سال جاری هم یک نمایشگاه عکس نوروزانه برگزار کردیم و عواید حاصل از فروش آثار این نمایشگاه به توانمندسازی کودکان محروم اختصاص داده شد.

او گفت: همچنین قرار است روز جمعه 28 مهرماه از ساعت 16تا 18 نمایشگاهی از نتیجه تجربیات این کودکان در این کارگاه‌ها با حضور مقامات محلی و جمعی از هنرمندان در فرهنگسرای انقلاب زاهدان با کمک معاونت امور اجتماعی شهرداری و "خانه هدی" برگزار شود.

مهراندیش در توضیح جزئیات برنامه کارگاه دو روزه هنر در زاهدان برای کودکان محروم، ادامه داد: نقاشی روی کاغذ رولی، نقاشی و کلاژ در قطع بزرگ، ساخت درخت آرزوها (نقاشی، حجم‌سازی، کلاژ) و قصه‌خوانی به کمک کودکان از جمله مواردی است که با هدف آموزش تکنیک‌های ساده هنرهای تجسمی، آموزش استفاده از وسایل ساده و دورریزها، ایجاد روحیه همکاری بین بچه‌ها، ساختن اوقاتی شاد وخلاق برای آنها و ایجاد حساسیت و توجه بچه‌ها به محیط زیست سالم، آموزش داده می‌شود.

او افزود: همچنین 4 کارگاه آموزشی در زمینه سفالگری هم در دو روز با 50 نفر شرکت‌کننده برگزار می‌شود که هدف از برگزاری این کارگاه‌ها آشنایی بچه‌ها با سفال و تکنیک‌های ساده، دست‌ورزی و تقویت مهارت ساخت، نزدیکی با طبیعت و گل به عنوان ماده‌ای ارزان و در دسترس و آشنایی با هنر سفالگری و استفاده‌های آن در زندگی است.   

لازم به ذکر است؛ فریما تابعی، شهرزاد حامدی، فرناز آرامی، حسن حسینی نایه، اردوان طاهری، سیروس مهراندیش و کامران گودرزی اعضای تیم برگزاری ورکشاپ هنر برای کودکان آفتاب هستند که امروز پنج‌شنبه 27 و جمعه 28 مهرماه در زاهدان برگزار می‌شود.