سرویس استان های هنرآنلاین: مهدی امید بخش معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، زمان برگزاری برنامه‌های هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را ۲۰ تا ٢٥ آبان ماه سال جاری اعلام داشت و از برون سپاری فعالیت های این رویداد فرهنگی هم زمان در سراسر استان خبر داد.

امید بخش گفت: درکنار نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس؛ آیین "هفته کتاب" نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور که بر محور کتاب و کتابخوانی تاکید دارد، از سوی ادره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و با رویکرد برون سپاری آن به انجمن ها، موسسات فرهنگی هنری و شهرستان، برگزار می‌شود.

وی افزود: طبیعتاً این رویداد فرهنگی بزرگ با این پیشینه برگزاری، نیازمند برنامه‌ریزی ویژه است و از سویی جنبه نمادین دارد و از سوی دیگر تلاش دارد به گسترش کتابخوانی در استان کمک کند؛ به همین جهت انجمن ها، موسسات فرهنگی هنری و شهرستان که به عنوان بازوی توانمند رای برگزاری این رویداد مهم فرهنگی محسوب می‌شوند، جزو اصلی ترین برنامه ریزی فرهنگ و ارشاد فارس است که بنا داریم در اجرای این آیین به طور کامل آنها را به میدان بیاوریم.

معاون امور فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، با اشاره به وظایف ستاد اجرایی این رویداد گفت: این شورا با برون سپاری به انجمن ها، موسسات فرهنگی هنری و شهرستان وظیفه دارد دربار‌ه اهداف و برنامه‌ها به تصمیم‌گیری بپردازد، زیرا این رویداد فرهنگی گستره‌ای از موضوعات و تکالیف را در برمی‌گیرد و اقشار بسیاری را درگیر می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین تلاش خواهد شد تا از ظرفیت‌های مردمی، هنرمندان و فرهنگوران استان در حوزه کتاب و کتابخوانی استفاده شود که استمرار آن می‌تواند موجب اتفاقات خوب در گسترش کتابخوانی باشد. البته گروه‌هایی نیز برای امسال شناسایی شده‌اند و تلاش خواهد شد در برنامه‌های امسال نیز حضور پر رنگی داشته باشند و از طریق انجمن ها و موسسات برای هر روز یک عنوان با اجرای برنامه های فرهنگی ادبی و هنری از جمله "کتاب و اندیشه"، "کتاب و مطالعه"، "کتاب و ترافیک"، "کتاب و آسیب های اجتماعی"، "کتاب و فرهنگ"؛ "کتاب و هنر"، "کتاب و ادب" و از این قبیل در نظر گرفت که در حال بررسی است.

امید بخش در پایان استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی را از دیگر رویکردهای مهم دانست و گفت: استفاده از فضای مجازی می‌تواند به توسعه کتابخوانی کمک کند و تلاش داریم این حوزه را جدی بگیریم؛ همچنین با استفاده از ظرفیت گرو ه های الکترونیکی و سایبری انجمن ها و موسسات و...به این مهم در هفته کتاب دست یابیم.

الهه بهرامی