به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام این  خبر، افزود: تاکنون ١٩٧ ناشر موفق به دریافت پروانه نشر شده اند که از این بین ١٣٢ ناشر فعال در استان مازندران در حال فعالیت هستند .

عباس زارع گفت: درحال حاضر سامانه الکترونیکی صدور مجوز موسوم به token در اختیار  صد ناشر استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به هفته کتاب جمهوری اسلامی، تاریخ برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرهای استان را ١٠ الی  ١١ آبان سال جاری دانست و افزود: امسال به غیر از محیط نمایشگاهی مرسوم، علاقمندان می توانند از شرایط نمایشگاهی در کتابخانه های استان نیز استفاده کنند.

مسئول کتاب و انتشارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز یکی از مولفه های پیشرفت و غنی بودن فرهنگ جامعه را میزان مطالعه افراد ان جامعه دانست و گفت: در راستای تشویق جوانان به کتابخوانی طرح دومین جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی در سه شهر ساری، بابل و بهشهر و بین١٢ باشگاه آغاز شده است .

کبری خلیلی افزود: دراین دوره شرکت کنندگان با کتابخوانی و ارسال نامه به نویسنده به تهیه فیلم کوتاه موبایلی می پردازند که پس از داوری و انتخاب مورد تجلیل قرارخواهد گرفت.

وی از خرید کتاب ناشران  جهت حمایت از بازار نشر خبر داد و اظهار کرد: جهت حمایت از کتابفروشی های استان وام بانکی از ٣٠٠ میلیون ریال به بالا برای تاسیس ،تجهیز و نوسازی کتابفروشی ها اختصاص می یابد و تاکنون ١٠ کتابفروشی درسطح استان از این تسهیلات استفاده کرده اند.