به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، شریف اسلامی شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه جشنواره شعر و داستان "افتو" افزود: هنرمندان در قبال جامعه مسئولیت هایی دارند و همچنین میتوان از ظرفیت این حوزه برای مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کرد . 

وی بیان کرد: تلاش حوزه هنری استان بر این است که از کارهای تبلیغی و ویترینی فاصله بگیریم و به دنبال تولید محتوایی دارای خروجی و بازخورد هستیم . همچنین در حوزه های مختلف شعر و داستان آمادگی کامل برای حمایت از چاپ آثار هنرمندان را داریم . 

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حوزه شعر دو مجموعه در دست چاپ داریم و همچنین دو مجموعه شعر از ابتدای سال به چاپ رسانده ایم . در حوزه داستان دو مجموعه را برای دریافت مجوز به تهران فرستادیم که پس از اخذ مجوز به چاپ می رسند . 

اسلامی تصریح کرد: در حوزه داستان نویسی در استان هنوز جای کار داریم و اگر داستان نویسی قدرتمند داشته باشیم، سینما و تئاتر ما توانمند خواهد بود . 

وی با بیان اینکه نقش ادبیات در جوامع تبدیل حافظه کوتاه مدت به بلند مدت است، ادامه داد: اگر ادبیات قوی با ظرفیت هایی مانند شاهنامه، بوستان و گلستان را نداشتیم فرهنگ ما در گذشته  مورد هجوم فرهنگ های بیگانه قرار میگرفت . 

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جشنواره "افتو" با ارسال ۱۲۰ اثر در بخش های شعر محلی، شعر فارسی، داستان کوتاه بزرگسال و داستان کوتاه کودک و نوجوان و با موضوعیت دفاع مقدس برگزار شد . 

اسلامی اضافه کرد: یکی از اهداف ما در برگزاری جشنواره ایجاد بستر برای رشد و شکوفایی هنرمندان است.

امیر عباس آسمند، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با بیان اینکه انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان ضروری است، گفت: جشنواره شعر و داستان "افتو" در حوزه های مختلف برگزار شده و بخشی از آن مربوط به دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: دفاع مقدس سرشار از پیروزی های غرور آفرینی است که حاصل تلاش شیرمردان و شیر زنانی است که با عملکرد خود پیروزی های زیادی را رقم زدند و دفاع مقدس از ذهن و فکر هیچ ایرانی پاک نشد و نقش شاعران و نویسندگان در این حوزه  بارز است . 

آسمند افزود: نغمه ها و آواهای دوران دفاع مقدس به نوعی نقش خود را ایفا کرد، تا رزمندگان ما با شور و اشتیاق بیشتری وارد این عرصه شوند . 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شاعران و نویسندگان دفاع مقدس فرهنگ مناسبی را رقم زدند و بعد از جنگ نیز با شور و اشتیاق بیشتری به فعالیت پرداختند . 

آسمند با بیان اینکه در دوران جنگ نویسندگان و شاعران اقدامات مناسبی در حوزه دفاع مقدس انجام دادند، تصریح کرد: بعد از جنگ برای جاری شدن بیشتر این فرهنگ توسط نویسندگان و شاعران باید تلاش بیشتری شود و نسبت به انتقال این مهم به نسل جوان اقدام شود . 

وی ادامه داد: باید فرهنگ دفاع مقدس به خوبی برای جوانان تببین و به جامعه منتقل شود و امید است نهایت توجه در حوزه دفاع مقدس وجود داشته باشند. 

فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تبیین و انتقال فرهنگ و نهضت انسان ساز عاشورا در جامعه ضروری است . 

وی افزود: باید در تبیین این نهضت انسان ساز تلاش کرد و این مهم را به جامعه انتقال داد و تبیین ابعاد و فلسفه ای که امام حسین(ع) به دنبال آن بود برای جامعه ضروری است . 

محمدی بیان کرد: سه رکن اصلی در نهضت عاشورا وجود دارد که مبتنی بر تعقل و منطق است، عزت و حماسه نیز از ابعاد مهم آن است و عشق و عاطفه در این مسیر مبحث دیگری از آن محسوب می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: عاشورا یک حرکت الهی و انسانی است و امروز اثرات آن را در تمام جوامع و ادیان مختلف می بینیم و همچنین این موضوع و حضور اقشار مختلف جوامع  طی حرکت مردم در  اربعین مشاهده خواهد شد و حضور و حرکت امام حسین صرفا برای خداوند بود و این اثر ماندگار است و همیشه در قلب ها می مانند و جاودانه است . 

محمدی تصریح کرد: اثر گذاری و ماندگاری هنر امروزه مهم است و می توان به هویت بخشی و پویایی جامعه از طریق این ظرفیت ها کمک کرد . 

وی ادامه داد: ادبیات دفاع مقدس اوج ایثار و گذشت است و چیزی که امروز در جامعه ما لازم است، این است که مطالبات و خواست مردم برای اصلاح جامعه در ابعاد مختلف در قالب هنر پیاده و ثبت شود  و در اختیار جامعه قرار بگیرد . 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: امیدواریم اقدامات شعر عاشورایی و دفاع مقدس که برگرفته از حرکت جهادی و انسان ساز عاشورا است، زمینه را برای هدایت و ارشاد در جامعه فراهم کند. 

 در پایان این آیین از شاعران و داستان نویسان برگزیده تجلیل به عمل آمد.