به گزارش هنرآنلاین، استاد طواق سعادتی از هنرمندان پیشکسوت موسیقی ترکمن که طی سال های اخیر با گروه "خیوه لی" حضور موثری در جشنواره های موسیقی نواحی و موسیقی فجر داشته در گفت‌وگو با مهر بیان کرد: این روزها به دلیل ماه محرم و صفر به طور طبیعی فعالیت چندانی در موسیقی و اجرای زنده ندارم، اما قول هایی داده شده که پس از این ایام بتوانیم کنسرت هایی را در داخل و خارج کشور برگزار کنیم.

وی ادامه داد: ما همیشه برای برگزاری کنسرت و اجرای زنده آماده ایم اما متاسفانه در اغلب موارد اجراهای ما به مراسم عروسی و آیین های خانوادگی و فامیلی محدود می شود که چندان گسترده هم نیست.

این نوازنده دوتار با اشاره به اینکه موسیقی ترکمن حرف های زیادی برای گفتن دارد، توضیح داد: من و بسیاری از گروه های فعال موسیقی این منطقه دوست داریم غیر از جشنواره ها در روزهای دیگر سال نیز به اجرای برنامه بپردازیم از این رو امیدوارم شرایط به گونه ای فراهم شود که ما بتوانیم در حوزه برگزاری کنسرت و اجرای زنده فعالیت بیشتری داشته باشیم.

سعادتی در پایان تصریح کرد: مشکلات مالی گروه ها و هنرمندان موسیقی اقوام و مساله کمک هزینه ها موضوع بسیار کهنه ای است که ترجیح می دهم دیگر درباره آن صحبت نکنم و فقط از مسئولان بخواهم نهایت تلاش خود را انجام دهند که موسیقی نواحی و هنرمندان فعال آن امکان بیشتری برای اجرای زنده آثارشان در تهران و شهرستان ها داشته باشند.

طواق سعادتی از جمله هنرمندان پیشکسوت موسیقی نواحی ایران است که طی سال های اخیر برنامه های متعددی را در عرصه موسیقی انجام داده است. این خواننده و نوازنده در این مدت ضمن شرکت در جشنواره های داخلی و خارجی کنسرت های پژوهشی زیادی را نیز برای علاقه مندان موسیقی نواحی ایران انجام داده است.