سرویس استان های هنرآنلاین: در نمایشگاه یادشده کاریکاتورهایی از هوشنگ ابتهاج، پروین اعتصامی، نیما یوشیج و  خسرو شکیبایی در کنار کارتون هایی از کنفسیوس، چارز داروین، کریستوفر والکن، ژان پل سارتر، آنگلا مرکل، ساموئل بکت، ولادیمیر پوتین، فرانک زاپا، مایکل جکسون، آلفرد هیچکاک، جیمی هندریکس، محمدعلی کلی، زیگموند فروید، چارلی چاپلین، فردی مرکوری، آبراهام لینکلن، دیوید گیلمور، جان لنون و راجر واترز خودنمایی می کند.

این در حالی است که گالری "ابرا" میامی کالیفورنیا در گذشته هم آثاری از هنرمندان ایرانی از جمله حسام ابریشمی، یاسمین برومند، گلی محلاتی، بهروز والیانی، حمید و سعید اسدی، رئوف حقیقی، ترانه مظفریان و پونه اشیدری را به همراه نمایشگاه های گروهی ایرانی ها را پذیرا بوده است.

از طرفی تکنیک آثار یاد شده کولاژ، اکرلیک، قلم فلزی و راپید در ابعاد ٢٥در٣٠ تا ٥٠در٥٠ سانتی متر است که این گالری آثار موجود را به ١٠٧ گالری معتبر دیگر در آمریکا برای استفاده هایی چون پرینت، تبلیغات و ... ارسال خواهد کرد؛ این در حالی است که مدیران گالری "ABRA" اقدام به خرید ٢٦ اثر اوریجینال این هنرمند کرده و این آثار را از ١٢ اکتبر(٢٠ مهرماه ١٣٩٦) در معرض دید عموم قرار خواهند داد.

از نسرین شیخی در موزه گالری "آب" شیراز نمایشگاهی در شهریور ماه پارسال با عنوان "چهره های کاغذی" برگزار شد؛ او که پیش‌تر با کلاژ کارتونی پرتره "فروید" در چهل و سومین مسابقه بین المللی "پیراسیکابا" کشور برزیل درخشیده است در نمایشگاهی که از ١٠ تا ٢٣ شهریورماه ١٣٩٥ در موزه گالری "آب" شیراز نمایشگاهی انفرادی داشت ٢٠ اثر اصل در ابعاد A٣ تا ٥٠ در ٧٠ روی بوم با متریال کاغذ در معرض دید عموم قرار داد.

در نمایشگاه یاد شده هم شیخی، چهره افرادی چون محمود دولت آبادی، سیمین بهبهانی، نیما یوشیج، هوشنگ ابتهاج، پروین اعتصامی، سهراب سپهری، محمدعلی کلی، خسرو شکیبایی، جان لنون، کیت ریچارد، استیون هاوکینگ، ژان پل سارتر، چارلز داروین، چارلی چاپلین، ولادیمیر پوتین، آبراهام لینکلن، کریستوفر والکن، کنفسیوس، ملکه الیزابت و آنگلا مرکل را به نمایش درآورد.

این طراح و کاریکاتوری است که بیش از ۳۰ جایزه جهانی دریافت داشته، با اشاره به اینکه بارها موفق به گرفتن جوایزی در جشنواره های کاریکاتور فجر و کشورهای چین و رومانی شده، درباره شیوه کارش، توضیح داد: بیشتر کارهای من همراه با خلاقیت و نوآوری است؛ به شیوه ای که تلاش می کنم در کاریکاتورهایم شخصی بودن و هویت ایرانی را نشان دهم و سخن تازه ای در هنر کاریکاتور داشته باشم.

به گفته شیخی؛ این گالری به مدت ٥ سال برای تولید آثار دیگری با همین تکنیک از سایر مشاهیر جهان با وی قرارداد بسته است؛ دلیل جذابیت و استقبال گالری "ABRA" و مخاطبین آمریکایی، نو بودن شیوه اجرا و تکنیک این سبک از کاریکاتور است که تاکنون به این شیوه اجرا نشده یا کمتر اجرا شده است.

یادآور می شود؛ نسرین شیخی کارشناسی نقاشی است و اصالتی بوشهری دارد؛ او پیش‌تر مسئول خانه کاریکاتور حوزه هنری فارس بود.

الهه بهرامی