به گزارش هنرآنلاین، به نقل از  روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ، مهرماه سال١٣٩٦ با حضور تعدادی از بانوان طراح لباس های کُردی وفارسی و رئیس اداره امور هنری و کارشناس مربوطه و مدیر روابط عمومی اداره کل متبوع اولین کارگروه ویژه برگزاری نمایشگاه مد و لباس در استان کردستان تشکیل شد و از سوی هرکدام از اعضا در رابطه با برگزاری نمایشگاه مد ولباس پیشنهادات و نقطه نظراتی ارائه شد.

در ابتدا خانم سلیمان بیگی کارشناس مربوطه به اهداف و برنامه های این کار گروه اشاره کرد.

 وی اظهار داشت: متاسفانه  لباس کُردی تنها در مراسم های خاص مورد استفاده قرار می گیرد لذا شما به عنوان طراحان و صاحب نظران مد و لباس در استان باید کمک کنید با برگزاری نمایشگاهی باشکوه و ارائه مقالات و طرح های موثر مجدداً لباس های کردی و فرهنگ و آداب و رسوم پوشیدن لباس کُردی در استان زنده شود .

در ادامه جلسه سامان احمدی  رئیس اداره امور هنری به اهمیت زنده نگهداشت آداب و رسوم سنتی کردستان به ویژه لباس کُردی اشاره کرد و لباس را یکی از هویت های فرهنگی هر قوم و ملتی قلمداد  کرد. 

در ادامه این کار گروه هر کدام از بانوان حاضر در جلسه ضمن طرح سوالاتی در خصوص نحوه برگزاری نمایشگاه مد ولباس و همچینین مکان و زمان این نمایشگاه، نقطه نظرات مفید و راهگشایی مطرح کردند.

در این جلسه سرکار خانم اردلان به عنوان مدیر نمایشگاه مد ولباس معرفی شد و قرار بر این گذاشته شد که هر هفته یک جلسه در خصوص برگزاری نمایشگاه با دعوت از بانوان طراح لباس های کردی و فارسی برگزار شود و در صورت نیاز یک جلسه مشترک با مدیر کل محترم بانوان استان سرکار خانم آژیر برگزار و از بانوان علاقه مند در جلسات مستمر کار گروه دعوت شود.