به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بهزاد مریدی در مراسم بزرگداشت استاد مهدی فقیه هنرمند پیشکسوت شیرازی، سینمای فقیه را معناگرا دانست و گفت: بنای معناگرایی، البته عمل‌گرایی است که باید پیش‌فرضی برای آن قائل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: امروز پیش‌فرض نام شیراز بدون شک فرهنگ، ادب و مهربانی است که این مهربانی و فرهنگ محصول وجود بزرگانی مثل مهدی فقیه است.

مریدی بیان داشت:همچنین پیش‌فرض نام سینمای شیراز هم مهدی فقیه با تخصص، اخلاق و لبخندی همیشگی خود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تحسینِ اخلاق این هنرمند پیشکسوت، گفت: هنر این سرزمین مرهون نام این بزرگان است که فرهنگ شیراز را با مهربانی و اخلاق گره‌ زده است.

فقیه همچون هنرمندی دوران‌ساز در تاریخ فارس

همچنین در ادامه این مراسم مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی مرکز فارس، مهدی فقیه را ازجمله هنرمندانی چیره‌دست دانست که با تجربیات خود به‌ گونه‌ای شگرف در ذهن مخاطب رسوخ می‌کند.

کوروش کمالی سروستانی گفت: نام بلند مهدی فقیه همچون هنرمندی دوران‌ساز، در تاریخ فارس باقی خواهند ماند؛ کسی که ۷۲ سال خمیرمایه او به کیمیای هنر آغشته شده است.

وی  همچنین مهدی فقیه را برند هنر سینمای شیراز توصیف کرد و با بیان تجربیات هنری مهدی فقیه، گفت: او پس از سال‌ها تلاش هنرمندانه درصحنه تئاتر در سال ۱۳۶۸ به عرصه سینما پا گذاشت و در سال ۱۳۷۰ با "هور در آتش" در دل مردم جای گرفت و "بابا عقیلِ" ایرانیان شد.

در ادامه این برنامه محمدجعفر دوستدار فرمانده ناحیه مقاومت حضرت بقیه‌الله(عج) شیراز با بیان اینکه استاد مهدی فقیه جمع تخصص و تعهد است، افزود: امید است همان‌طور که استاد فقیه به نصیحت پدرشان عمل کرده‌اند، جوانان هنردوست و هنرمندان به نصیحت شما گوش و جامعه عمل بپوشانند. 

وی گفت: استاد فقیه با وجود اینکه در خارج از کشور درس‌ خوانده‌اند اما هیچ‌گاه هویت خود را فراموش نکردند و  ای‌ کاش همه اهالی فرهنگ و هنر هویت اصلی خود را هیچ‌گاه فراموش نکنند.

همچنین در پایان از طرف اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، انجمن خوش نویسان، سازمان بسیج هنرمندان، سپاه ناحیه مقاومت بقیه‌الله(عج) شیراز و ... هدایایی به این هنرمند شیرازی اهداء شد.