به گزارش هنرآنلاین، سید خلف حوتی نژاد در نشست برنامه ریزی چهارمین جشنواره "روستا و عشایر دوستدار کتاب" در استان یزد، گفت: موضوع کتاب و کتابخوانی موضوع مهمی است که شاید نزدیک به ٣ سال است که وزارتخانه به خوبی به آن پرداخته است و پررنگ‌تر از گذشته آن را دنبال می‌کند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: پایتخت کتاب از جمله این اقدامات بود که ما هنوز می‌توانیم بهتر از این نیز عمل کنیم و پس از آن نیز برگزاری جشنواره "روستا و عشایر دوستدار کتاب" و تجلیل از فعالان کتاب و کتاب خوانی به عنوان اقداماتی بوده است که در زمینه فرهنگ سازی کتابخوانی انجام شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه‌ها به عنوان بخشی در خصوص کتابخانه و فضای مطالعه است و در امر فرهنگ و ترویج کتابخوانی و نقد کتاب و همچنین جایزه‌های ویژه کتاب به عنوان فعالیت‌هایی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی آن است.

حوتی نژاد تصریح کرد: الان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث ترویج کتابخوانی به عنوان برنامه‌ای نوپا و کودکی نوپا است که باید روز به روز به آن بیشتر توجه شود.

وی افزود: امروز "پایتخت کتاب" مربوط به استان نیست بلکه حتی شهرهای کوچک نیز می‌توانند در این امر دخیل باشند و به عنوان پایتخت کتاب معرفی شوند و این امر نیز موضوع مهمی برای ما است که باید به عنوان بهانه‌ای برای پایتخت شدن فعالیت‌های مناسبی در زمینه ترویج کتابخوانی داشته باشیم.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب برای مشاهده کتاب و کتابخوانی در روستاها است که اگر ما بخواهیم همه ما از آن بهره مند شوند باید با انگیزه وارد این بخش شویم.

حوتی نژاد ادامه داد: وظیفه ما است که در حوزه کتاب جامع نگر باشیم و تنها به نخبگان نگاه نکنیم بلکه در کنار نخبه پروری به عموم مردم نیز توجه داشته باشیم.

وی گفت: کانون‌های مساجد استان یزد به عنوان دستگاه متولی این جشنواره در استان یزد است که سال‌های گذشته نیز به خوبی توانسته نتایج خوبی داشته باشد و رتبه‌های کشوری نیز داشته باشد.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در پایان گفت: ما در حوزه کتاب و کتابخوانی اتفاقات خوبی خواهیم داشت و با توجه به این که یکی از وظایف ما است باید توجه بیشتری داشته باشیم.