به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، سوگواره از سفر تا صفر که سال ۱۳۹۳ کار خود را آغاز کرده، به عنوان یکی از سوگواره‎های شاخص ادبی دانشجویی در کشور با محوریت عاشورایی و رضوی برگزار می ‏شود.

دوره اول و دوم این سوگواره در سطح منطقه ای به ترتیب درسال های ۹۳ و ۹۴ و دوره سوم آن در سطح استانی در سال ۹۵ برگزار شد که در این مدت ۹۰۶ اثر از میان شرکت کنندگان منطقه ۴ کشوری به دبیرخانه ارسال شده است.

اختتامیه سه دوره سوگواره توسط دانشگاه قم در ماه صفر و ایام مصادف با شهادت امام رضا علیه السلام با حضور شاعران برجسته آیینی کشور همچون استاد مجاهدی،سید حمید رضا برقعی و وحید قاسمی برگزار شد.

چهارمین دوره این سوگواره هم اکنون توسط معاونت فرهنگی دانشگاه قم و همکاری جهاد دانشگاهی واحد قم ،اداره کل ارشاد قم، مرکز واحد های فناوری دانشگاه قم و انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی پردیس خواهران دانشگاه قم ،در سطح ملی و در سه بخش پژوهشی، ادبی و هنری در حال برگزاری است.

در بخش پژوهشی این سوگواره مقالات علمی در خصوص محورهای همایش پذیرفته و در بخش ادبی و هنری نیز صاحبان آثار هنری در رشته‎های شعر، داستان کوتاه، نمایشنامه خوانی، عکس، پوستر و خوشنویسی می توانند، آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

آموزه‎های خلق وخوی نبوی، کرامت مجتبوی، حماسه حسینی، عنایت و محبت رضوی،  تفاوت نگاه به قیام عاشورا در ادبیات سنتی و امروز، عاشورا و ادبیات ایران قبل اسلام، آثار اجتماعی راهپیمایی اربعین، عاشورا و مهدوی، زیارت و شفاعت آل پیامبر(ص)، محورهای این سوگواره به شمار می روند.

علاقه‎مندان برای شرکت در این جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می‎توانند به نشانی http://safartasafar.ir/faمراجعه کنند. 

شایان ذکر است؛ چهارمین سوگواره از سفر تا صفر ۲۱ آبان ۹۶ به کار خود پایان خوهد داد .