به گزارش هنرآنلاین، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا در گفت و گو با ایرنا، با بیان برخی از شاخص های این تعزیه میدانی که به عنوان بزرگترین تعزیه کشور نام گرفته است، افزود: همچون سال های گذشته بزرگترین تعزیه میدانی کشور با حضور ٢٥٠ بازیگر در زمینی به وسعت ٢ هکتار از ساعت ٨ صبح در تپه های صاحب الزمان (عج) روستای صحرارود فسا برگزار شد. 

محمدکاظم رحمانی افزود: متن این نمایش مذهبی پس از تحقیق و پژوهش استادان دانشگاه شیراز و به قلم محمود سیمکانی و وحید بنده خدا نگارش شده است که در آن سعی شده وقایعی از ورود مسلم تا ورود حضرت زینب(س) و دیگر اسرای عاشورا به کوفه را روایت کند. 

وی هدف از برگزاری این تعزیه ترویج فرهنگ عاشورایی، انتقال مفاهیم و جلوه هایی زیبا از ایثار و جانفشانی در راه مبارزه با باطل و دفاع از حق و حقیقت و آشکار کردن چهره نفاق بر شمرد. 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی فسا اضافه کرد: هنرمندان هنرهای تجسمی با بهره گیری از معماری ایرانی اسلامی، نمادهایی را طراحی و ساخته اند که در روز اجرا رونمایی خواهد شد. 

وی با بیان اینکه تعزیه بزرگ صحرارود در سال ٩٠ به ثبت ملی و مذهبی رسیده است، افزود: پیش بینی می شود بیش از ٥٠ هزار نفر از عاشقان و دوستداران اهل بیت (ع) از سراسر استان از این تعزیه استقبال کنند.