به گزارش هنرآنلاین، هادی اسماعیلی در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: "وارثان لینکلن" عنوان کتاب دوم بنده  به عنوان نویسنده و پژوهشگر مازندرانی است که امروز به بازار کتاب رسید.

وی تصریح کرد: این کتاب در شش فصل، با موضوع شکل‌گیری و پیدایش دکترین‌های اصلی در نگرش سیاستمداران آمریکایی منتشر شد که شامل سخنرانی های تاریخی و مشهور نخبگان سیاسی آمریکا اعم از روسای جمهور، وزرای خارجه و چهره های پرنفوذ و برجسته ارتش است.

این نویسنده و پژوهشگر خاطرنشان کرد: در "وارثان لینکلن" تلاش شده تا از هرگونه پیشداوری و قضاوت جلوگیری شود و با بیان و تشریح نقطه نظرات ثبت شده در تاریخ سیاسی، این فرصت را به مخاطب داده تا در شرایطی به طور کاملا مستند، از نقش آمریکا در رویدادهای بزرگی همچون جنگ های جهانی اول و دوم مطلع شود.

اسماعیلی اظهار کرد: این کتاب به نویسنده کمک می‌کند تا دریابد که چگونه دکترین آمریکایی پس از جنگ های جهانی و جنگ در ویتنام و آغاز جنگ سرد و نیز در موضوعاتی همچون رقابت تسلیحاتی، حقوق بشر و غیره توانستند در شکل گیری امپریالیسم آمریکا و نظم نوین جهانی و رسیدن به یک قدرت جهانی نقش داشته باشند.

وی افزود: در این کتاب، همچنین به دوران معروف به "مک کارتیسم" در آمریکا اشاره شده است که تاریخ نویسان فراوانی بر روی این موضوع نقد و تفسیرهای فراوانی نوشته اند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: "وارثان لینکلن" همچنین حاوی سخنرانی مهم جان اف. کندی رئیس جمهور ترور شده آمریکا درباره بحران موشکی کوبا و نیز شامل سخنرانی های متعدد دیگری از مقامات آمریکایی در همایش اجلاس هزاره سران ملل متحد است.

در پیشگفتار این کتاب آمده است: "با دقت در متن سخنرانی های نخبگان سیاسی می توان به هوش، دانش، تجربه و توجه آنها به منافع کشور در برخورد با پدیده ها و تحولات مختلف سیاسی اجتماعی در عرصه های بین المللی پی برد".

گفتنی است وارثان لینکلن توسط نشر شلفین منتشر و امروز وارد بازار کتاب شد.