به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، علیرضا درویش‌نژاد در این خصوص به خبرنگاران گفت : عاشورا مفهوم بلند تاریخ و آیین است که همواره راز و رمزش جهان را به بیقراری می کشاند و آدمی را به جستجوی حقیقت وا می دارد.

وی افزود : حقیقت عاشورا این است که فرهنگ حسینی آمیخته با دل و جان ها بوده و خواهد بود و هر آنچه سمبل نماد و نشانه در نقوش و آثار هنرمندان است ، زبان گویای هنر عاشورا ئیان است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به اهداف برگزاری این سوگواره اشاره کرد و اذعان داشت : این اداره کل با هدف همراهی وگسترش فرهنگ عظیم عاشورایی و معرفی استعداد هنرمندان دانش آموخته طراحی لباس استان در این مسیر ، دومین سوگواره " خط خون " را در زمینه چاپ روی پارچه و لباس برنامه ریزی کرده و در آستانه اربعین حسینی نمایشگاهی از برترین آثار رسیده برگزار خواهد شد.

درویش نژاد عنوان کرد : هنرمندان علاقه مند می توانند طرح‌های خلاقانه، نوین و غیر تکراری، برگرفته از فرهنگ عاشورایی، آیین‌های عزاداری سنتی، تعزیه خوانی، نشانه‌ها، نمادها، اشعار و... را با انواع تکنیک‌های چاپ دستی به روی پارچه، لباس، شال، روسری و مقنعه، بج سینه، پرچم و... اجرا و ارائه کنند.

وی تصریح کرد : طراحی های ارائه شده باید کاملا نو ، خلاقانه و برگرفته از ذهن طراح بوده و تاکنون در جایی ارائه نشده باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت : آخرین فرصت ارسال آثار ٣ مهر ماه و زمان برگزاری نمایشگاه و انتخاب برترین آثار ١٥ آبان ماه در نگارخانه زنده یاد کورش گرمساری در بندرعباس است.