به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور، داوود فلاح رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نور گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند باعث بروز شور نشاط و تفریح سالم در بین عموم مردم شود و هم مسبب جذب توریسم وگردشگر و مسافر در منطقه شود و با برگزاری این گونه جشنواره ها  می توان کاشف استعداد های نهفته و نو در بین افراد عادی جامعه شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نور می تواند با داشتن چنین منابع طبیعی بالقوه و خوب خدادادی از جمله سواحل زیبا، در برگزاری جشنواره های بزرگ فرهنگی و هنری در سطح استانی و حتی کشوری پیشرو  و موفق باشد؛ گفت: با داشتن این منابع عظیم طبیعی و نیز منابع انسانی سرشارو توانمند چون هنرمندان و اساتید خوب و مستعد،؛ همچنین مردم هنردوست و خونگرم به نحوی خوب و شایسته  برنامه های بزرگ فرهنگی و هنری را حتی درسطح کشوری انجام دادند.

فلاح افزود: چون شهرستان نور زادگاه بزرگانی چون نیما یوشیج و غلامحسین  بنان و علامه محدث نوری و شیخ فضل الله نوری و خیل عظیم از بزرگان و اساتید دیگر که از جمله آن می توان به خالق اثر ماندگار مجسمه فردوسی تهران و طوس مشهد که ابوالحسن خان صدیقی از شهرستان نور می توان اشاره کرد.

فلاح تاکید کرد: همه افردای که در این جشنواره شرکت داشتند به اسم و آدرس پستی آنها لوح یاد بود و جوائز نفیسی از طرف اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نور ارسال خواهد شد.

در پایان این جشنواره عباس نعمتی، مسئول مجتمع هنرهای زیبای نور با تقدیر از همکاری تمامی دستگاههای برگزار کننده این جشنواره از جمله شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای تجسمی و نیز تمامی هنرجویان و افردادی که در این جشنواره شرکت کردند، گفت: در سال های بعد گستره و فضای این جشنواره فرا شهرستانی و با کیفیت عالی تر برگزار خواهد شد.