به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، لیلا بیگلی، سرپرست انجمن سینمای جوان زنجان در خصوص این برنامه گفت: بنا داریم فیلم‌های محبوب دفاع مقدس از جمله فیلم‌های ابراهیم حاتمی‌کیا و رسول ملاقلی پور که اغلب مردم خاطرات نوستالوژیکی با این فیلم‌ها دارند را اکران کنیم.

وی در مورد لیست فیلم‌های در نوبت اکران برای هفته دفاع مقدس اظهار داشت: "فیلم دیده‌بان" یا "مهاجر" برای روز اول در نظر گرفته شده و فیلم‌های "از کرخه تا راین"، "آژانس شیشه‌ای"، "سفر به چزابه" و "قارچ سمی" نیز در روزهای آتی به نمایش گذاشته می‌شود.

بیگلی این کار را اقدامی نمادین برای زنده‌نگه داشتن رشادت‌های رزمندگان جنگ تحمیلی دانسته و افزود: این فیلم‌ها از اول مهرماه تا پنجم این ماه از ساعت ٥ عصر در طبقه سوم فرهنگسرای امام خمینی(ره)، محل انجمن سینمای جوان اکران می‌شود.

وی حضور برای عموم را آزاد اعلام کرده و تاکید داشت: این برنامه اولین برنامه‌ای است که از سوی انجمن برای گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس برگزار شده و یادآور خاطرات همه متولدین دهه ٦٠ است که با اغلب فیلم‌های دفاع مقدس خاطره دارند.

سرپرست انجمن سینمای جوان زنجان فیلم "از کرخه تا راین" را یکی از این فیلم‌ها دانست و گفت: همه ما ایرانی‌ها با این فیلم خاطره داریم و فکر نمی‌کنم کسی باشد که موسیقی این فیلم را نشنیده و نوستالوژی آن ایام را فراموش کرده باشد، قصد ما نیز اکران فیلم‌هایی است که به خود موضوع جنگ پرداخته و کمتر در تلویزیون پخش شده‌اند.