به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، رضا مهدیان گفت: امسال مطابق سنوات گذشته برنامه‎های مختلفی به مناسبت ماه محرم توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: برگزاری برنامه شعرخوانی در دهه نخست محرم، برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله برپایی نمایشگاه عکس، مسابقه عکاسی، ایستگاه نقاشی، اجرای تعزیه، توزیع کتاب، برگزاری محفل انس با قرآن و نصب بنر از مهمترین برنامه‌های این اداره در این ایام است.

مهدیان از برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی در زمینه زندگی حضرت پیامبر اکرم (ص) خبر داد و تصریح کرد: این برنامه نیز در دهه آخر ماه صفر با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی از برگزاری دومین سوگواره استانی شعر محرم با عنوان غزل‌های خونین هم‌زمان با ماه محرم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد و گفت: سوگواره شعر استانی غزل‌های خونین در ایام محرم در استان به میزبانی شهرستان میامی برگزار می‌شود.

وی افزود: سوگواره شعر استانی غزل‌های خونین با هدف توسعه و ترویج فرهنگی عاشورا، نهادینه کردن فرهنگ امر به ‌معروف و نهی از منکر و آشنایی جوانان با سیره ائمه معصومان (ع) برگزار می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی افزود: برنامه‌های فرهنگی و هنری در مناطق روستایی با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان میامی برگزار می شود.