به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا ، این استاد نگارگری شامگاه گذشته سه شنبه 28 شهریورماه در آیین گشایش نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری "استاد فرشچیان"، خطاب به دانشجویان که در جلسه حاضر بودند، اظهار کرد: به دانشجویان و هنرجویان توصیه می‌کنم که شب و روز و بدون توقع کار کنند. من در این سن که همه بازنشسته می‌شوند هنگامی که می‌خواهم کار کنم احساس جوانی می‌کنم.

وی ادامه داد: سعی کنید در تمام رشته‌ها با تلاش‌های بی‌وقفه‌ بالاترین مرتبه و مدرک را دریافت کنید چرا که آنقدر هنر وسیع است که هرچقدر به جلو بروید باز درهای جدیدی بر انسان‌ها باز می‌شود که ما را به سطوح بالاتری هدایت می‌کند.

فرشچیان خاطرنشان کرد: من خیلی مختصر صحبت می‌کنم چرا که پرگویی‌هایم در آثار من است؛ همچنین قلم من هیچ لرزشی ندارد جز عشق به کار؛ جوانان عزیز واقعا کار کنید تا موفق و سرافراز شوید.

همچنین در این مراسم محمدرضا بهمنی- مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر اصفهان گفت: در تلاش هستیم که مجموعه فرهنگی هنری استاد فرشچیان را به جایگاه حقیقی‌اش در اصفهان برسانیم.

وی افزود: برگزاری این مراسم سر فصلی برای پربارتر شدن فعالیت‌هایی است که در جریان‌ هستند و امیدواریم بتوانیم با حضور این استاد گرانقدر دینمان را به مسائل فرهنگی اصفهان ادا کنیم. 

همچنین مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: هنرمندان و پیشکسوتان عرصه فرهنگی سرمایه اجتماعی و میراث ناملموس استان و کشورمان به شمار می‌روند و استاد فرشچیان جزو مفاخر استان اصفهان و ایران است.

حبیب رضا ارزانی اظهار کرد: ما در عالمی زندگی می‌کنیم که با محدودیت‌های زیادی روبرو است و هنرمند دنیای محدود را به علم نامحدود متصل می‌کند و این اتصال ممکن است در تمامی هنرها به وجود آید فقط کافی است نور درون هنرمند متجلی شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هنر مقدس و هنرمند متعالی انسان را از دریچه عقل به عالم بالا می‌برد و من معتقدم هر انسانی خود را از هوا و هوس دنیوی رها کند می‌تواند دیگران را نیز با خود همراه کند.

وی با بیان اینکه نام استاد فرشچیان برندی برای هر هنرمند آزاده است، گفت: هنرمندان و پیشکسوتان عرصه فرهنگی سرمایه اجتماعی و میراث ناملموس استان و کشورمان به شمار می‌روند و استاد فرشچیان جزو مفاخر استان اصفهان و ایران است، این استاد فرهیخته، افتخاری برای همه ایرانیان و اصفهانی‌ها در جهان محسوب می‌شود.

ارزانی با گفتن چند ویژگی بارز استاد فرشچیان که از جمله آنها  ادب تکریم هنر آموزان، تواضع، تلاش زیاد، سکوت و تعقل، دینمداری و عشق به اهل بیت(ع) است، افزود: از استاد فرشچیان درخواست دارم که مجموعه فرهنگی هنری فرشچیان اصفهان را به عنوان پایگاه اصلی دیدارها و ارتباط با سایر هنرمندان و مردم انتخاب کند و با این مرکز ارتباط بیشتری برقرار کند.