به گزارش هنرآنلاین، مسئول نمایشگاه و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی مهندسان معمار آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه این نمایشگاه ادامه سلسله کارگاه های آموزشی با هدف ایجاد کسب و کار برای معماران است، اظهار کرد: ما با شعار "معمارانی که فقط بنا طراحی نمی کنند!" فعالیت خود را آغاز کرده ایم تا وسعت دید و حوزه کاری معماران را گسترش دهیم و از خلاقیت آنان در طراحی زیورآلات سنتی نیز استفاده کنیم .

نسیم نجفقلی پور ادامه داد: طرح برخی بناهای تاریخی کشور وجهان و نیز نقش و نگار استفاده شده در آنها، بعد از آماده شدن از سوی معماران، بر روی طلا، نقره و دیگر فلزات پیاده می شوند تا علاوه بر زیبایی، فرهنگ و هنر را نیز به علاقمندان تقدیم کند .

وی با بیان اینکه تاکنون این نمایشگاه از سوی شهروندان استقبال قابل توجهی داشته است، افزود: روزانه صدها نفر از گردشگران و شهروندان، از محصولات سنتی و خلاقانه نمایشگاه بازدید می کنند و طرح های آن ها برای همه و به ویژه برای گردشگران خارجی جالب هستند .

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: به دلیل اینکه اکثر محصولات از جنس طلا و نقره هستند و گردشگران خارجی در ایران پول کمتری را به همراه دارند، بیشتر خریداران را شهروندان تبریزی و گردشگران داخلی تشکیل می دهند.

نمایشگاه "زیورآلات از جنس معمارانه" به همت انجمن صنفی مهندسان معمار آذربایجان شرقی، آثار منتخب شرکت کنندگان کارگاه آموزشی طراحی و ساخت زیورآلات معمارانه از سلسله کارگاه های آموزشی را با هدف کسب و کار برای معماران در معرض بازدید و فروش گذاشته است .

این نمایشگاه از 20 تا 30 شهریور سال جاری از ساعت 9 الی 19 در میدان ساعت، خیابان مقصودیه، خانه تاریخی حیدرزاده(دبیرخانه تبریز 2018) در حال برگزاری است .