به گزارش هنرآنلاین، علی دل‌زنده مدیر اجرایی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین، در گفت‌وگو با ایسنا ، گفت: در ادامه سلسله نشست‌های معرفی، نقد و رونمایی کتب انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین، سومین نشست از این دست، با‌عنوان معرفی و رونمایی از کتاب ضرب‌المثل‌های مردم قزوین نوشته دکتر محمدحسین سرداغی برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین گفت: کتاب ضرب‌المثل‌های مردم قزوین با هدف حفظ، ترویج و معرفی فرهنگ مردم قزوین و لهجه شیرین مردم این سامان توسط انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شده و مورد استقبال مردم، اهالی فرهنگ و هنر و نیز سازمان‌ها و ارگان‌های استان قزوین قرار گرفت.

علی دل‌زنده یادآور شد: امروز این فرهنگ گفتاری و نیز لهجه شیرین مردم قزوین در معرض تهدید قرار گرفته است و اگر دستگاه‌های فرهنگی به فکر نباشند به زودی شاهد فراموش شدن بخش مهمی از سبک زندگی و فرهنگ مردم دیار کهن مینودری خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به اینکه انتشارات جهاد دانشگاهی با انتشار این کتاب گامی هرچند کوچک در راه حفظ فرهنگ و گویش مردم قزوین برداشته است، افزود: مراسم رونمایی از این کتاب فردا چهارشنبه ساعت 17 در سرای نگارالسلطنه با حضور نویسنده آن محمدحسین سرداغی و نیز سخنرانی اساتید این حوزه دکتر حمید عابدی‌ها و مهدی نورمحمدی برگزار خواهد شد.