به گزارش هنرآنلاین، سید سعید سرابی با بیان این خبر، افزود: نوزدهمین نمایشگاه ناشران ایران در مشهد مقدس با رویکرد بین المللی با عنوان نمایشگاه ناشران جهان اسلام در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود.

وی بر افزایش کیفیت نمایشگاه تاکید کرد و اظهار داشت: در این نمایشگاه سعی خواهیم کرد از هر فرصت و ابزاری برای توسعه کیفی نمایشگاه استفاده کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به حضور ناشران خارجی در این نمایشگاه ، گفت: علاوه بر بخش ناشران خارجی، بخش پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز به طور ویژه در نمایشگاه برنامه های ویژه ای برگزار خواهد کرد.

وی بر مشارکت نهادهای صنفی و غیر دولتی در نمایشگاه تاکید کرد و افزود: باید بخش های اجرایی نمایشگاه به نهادهای تخصصی، صنفی و غیر دولتی واگذار شود و اداره کل در سیاستگزاری و برنامه ریزی نمایشگاه ورود پیدا کند.

سرابی با اشاره به همراهی شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد، اظهار داشت: خوشبختانه با رویکرد جدید شورا و شهرداری مشهد که ورود خوبی در حوزه های فرهنگی هنری دارند و با توجه به اهمیت نمایشگاه کتاب به عنوان یکی از مهمترین فعالیتهای فرهنگی شهر مشهد، قطعا شاهد همکاریهای موثر و بیش از گذشته خواهیم بود.

وی با بیان این که تبلیغات و اطلاع رسانی نمایشگاه اهمیت ویژه ای دارد، بیان داشت: باید از همه فضاهای عمومی و محیطی، فضای رسانه ای و فضای مجازی برای تبلیغ نمایشگاه کتاب استفاده کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: مخاطب این نمایشگاه را نباید تنها مردم مشهد و استان بدانیم چون نمایشگاه با کیفیت در استانهای مجاور هم مخاطب خواهد داشت و پیش بینی می کنیم این نمایشگاه با مخاطب بیش از ٥٠٠ هزار نفر مواجه باشد.

وی از تشکیل شورای سیاستگزاری و برنامه ریزی نمایشگاه خبر داد و گفت: تا کنون چند جلسه هماهنگی از جمله جلسه شورای سیاستگزاری و برنامه ریزی نمایشگاه برگزار شده است و در حال هماهنگی برای برگزاری این نمایشگاه باشکوه در پایتخت فرهنگی جهان اسلام هستیم.