به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، کارناوال افتتاحیه جشنواره دوازدهم با گردهمایی هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره، مسئولین و هیات اجرایی در میدان امام شافعی (سرباز) از ساعت ١٠:٣٠ صبح روز شنبه، ١٨ شهریور آغاز می‌شود.

در این مراسم شاد و پر هیجان، گروه‌های آیینی و سنتی با لباس‌ها و موسیقی محلی و همچنین گروه‌های خارجی و سایر گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره همراه با لباس و ادوات نمایشی مختص به خود شرکت خواهند کرد.

هرکدام از گروه‌ها پلاکاردی حاوی عنوان نمایش و شهر خود را حمل کرده و بادکنک‌های رنگی جشنواره، مزین به آرم جشنواره، در میان شرکت‌کنندگان در مراسم توزیع خواهد شد.

مسیر کارناوال از میدان امام شافعی به سمت پارک شانو خواهد بود و پس از مراسم کوتاهی در پارک شانو، جشنواره با اجرای اولین نمایش به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

در مدت ٤ روز تعداد ٤١ نمایش در بخش‌های مختلف برای عموم مردم اجرا خواهند شد. این آثار شامل ٢٠ نمایش در بخش مسابقه آزاد، ٦ نمایش در بخش مسابقه آیینی و سنتی، ٦ نمایش خارجی، ٥ نمایش در بخش کودک و نوجوان و ٤ نمایش در بخش مرور هستند. این نمایش‌ها در خیابان‌ها، میادین، پارک‌ها، دریاچه زریبار و تعدادی از شهرها و روستا‌های حاشیه شهر اجرا خواهند شد.

گفتنی است؛ مراسم اختتامیه جشنواره نیز در روز چهارشنبه ٢٢ شهریور از ساعت ١٠:٣٠ در سالن نشاط آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.