به گزارش هنرآنلاین، با حضور سید سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی از مدیران آموزش و پرورش کشور و استان، دبیرخانه چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم‌‌های علمی، آموزشی و تربیتی "رشد" در مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلامی آغاز به کار کرد.

همچنین در این مراسم با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، تمبر، سایت، تندیس و یادمان جشنواره فیلم رشد رونمایی شد.

محمد شفق در این مراسم اظهار کرد: با توجه به اینکه جشنواره فیلم رشد یک جشنواره بین المللی است  و از پنج قاره در این جشنواره شرکت می‌کنند، حساسیت‌های خاص خود را دارد.هر کشوری با هر عقاید و افکاری در آن حضور می‌یابد و در نتیجه باید نوع نگاه ما جامعه نگرانه باشد، همچنین بر اصول ارزشی خود هم ایستاده باشیم.

وی افزود: تا کنون انتقال جشنواره فیلم "رشد" به شهرستان‌ها به گونه‌ای که امسال انجام شده، نبوده است. در سال جاری برگزاری تمام امور جشنواره به آموزش و پرورش خراسان رضوی واگزار شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی  اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سایت جشنواره فیلم رشد  که تا کنون یک زبانه بوده از سال جاری دو زبانه می‌شود.

شفق یادآور شد: برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره رایزنی متعدد با شورای شهر، شهرداری، صدا و سیما و.. داشته‌ایم. همچنین با توجه به اینکه  جشنواره رشد بخش دانشجویی هم دارد با دانشگاه فرهنگیان جلساتی برگزار کرده‌ایم.