به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، فاضل عبادی در مراسم اختتامیه جشنواره هنری های تجسمی استان همدان که با حضور مسئولان استانی و هنرمندان در متجمع فرهنگی هنری شهرستان تویسرکان برگزار شد، اظهار کرد: هنرمندان جوان استان در سال‌های اخیر، استعدادهای قابل توجهی بروز داده و با احترام به میراث گذشته هنری ایرانیان، در تعامل با تحولات جهانی در عرصه هنر، روزآمد شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری فعالیت‌های هنری و برنامه‌های فرهنگی از اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، خاطرنشان کرد: برگزاری سالانه بیش از ١٠ مورد برنامه نو و توجه به استعدادهای هنری نسل جوان گواه این موضوع است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزاری برنامه‌هایی مثل "صبای جوانی"، نامگذاری سالانه فرهنگی، برگزاری جشنواره های استانی در شهرستان ها و... را از نمونه های توجه به مقوله عدالت فرهنگی عنوان کرد و گفت: هدف از برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری در استان شناسائی استعدادهای نسل جوان، تبادل تجربه و دانش و حمایت از هنرمندان جوان است.

عبادی بر لزوم توجه به امر آموزش هم تأکید کرد و افزود: برگزاری جلسات و کارگاه های آموزشی بخشی از هدف گذاری برگزاری جشنواره ها است.