سرویس استان‌های هنرآنلاین: هفدهمین جشنواره استانی تئاتر پسامهر با اجرای ٣ نمایش در ٢ نوبت صبح و عصر در سالن های استاد خورشیدی خانه تئاتر و سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد فسا آغاز شد.

 "غروب دلمردگی بخاری دودکش" از داراب نخستین نمایشی بود که در میان حضور گرم مخاطبان به روی صحنه رفت؛ نمایشی برگرفته از زندگی امروزی جوانانی که با دغدغه های مختلفی دست به گریبان هستند.

"هزار شلاق" دومین نمایش اجرا شده در جشنواره کاری از هنرمندان استهبان، تئاتری بود که با استقبال مخاطبان روبرو شد و به دلیل استفاده از مراسم آیینی "چک چکو" و همچنین روایت تاریخی خود مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

در آخر هم در روز نخست جشنواره پسامهر، نمایشی از فسا به نام "عشق آباد" به صحنه رفت که در تالار اداره فرهنگ و ارشاد فسا قرار داشت.

این درحالیست که جلسات نقد و بررسی این نمایش ها پس از اتمام هر نمایش با شور و علاقه هنرمندان و گروه اجرایی برگزار شد، رضا طاهری و منوچهر محسنی از هنرمندان تئاتر فسا در کنار نوید جعفری کارگردان ، بازیگر و منتقد تئاتر به عنوان کارشناس، نقد و بررسی نمایش ها را برعهده داشتند که این جلسات با مشارکت مخاطبان مملو از پیشنهادات و انتقادات قابل توجهی در خصوص آثار به اجرا در آمده بود.

گفتنی است: داوری این دوره از جشنواره تئاتر پسامهر فسا را امین بهروزی ، محسن تنها و حمید وامق برعهده دارند و سیروس خورشید از پیشکسوتان تئاتر فسا ناظر داوری این دوره است.

الهه بهرامی