سرویس استان‌های هنرآنلاین: مراسم اختتامیه ششمین جشنواره موسیقی تکنوازان ساز دف با معرفی نفرات برگزیده در دو رده سنی (الف) و (ب) در فرهنگسرای بهمن برگزار شد و جمع کثیری از بزرگان موسیقی، نوازندگان و علاقه مندان ساز دف در این آیین حضور داشتند.

اجرای گروه دف نوازی جم (یکی از بزرگترین گروه های دف نوازی ایران) به رهبری استاد رضا دربندی از بخش های آئین اختتامیه ششمین جشنواره تکنوازان ساز دف بود.

در این مراسم، باحضور هیأت انتخاب و داوران جشنواره و میهمانان ویژه روی سِن،  لوح تقدیر و جوایز نقدی به همراه ساز دف سولیست به برگزیدگان این جشنواره اهدا شد.

در این بخش برگزیدگان بخش های آقایان و بانوان دو رده سنی (الف) و (ب) به شرح زیر معرفی و تقدیر شدند:

در بخش آقایان و رده سنی (الف) محمد مرادی و هیراد رسولی(رتبه اول)، دانیال و علی محمدی (رتبه دوم) و محمد مهدی قاسمی از شیراز (رتبه سوم) و در بخش بانوان سارا ابراهیمی (رتبه اول)، عسل دخت نوروزی (رتبه دوم) و آتنا حمزه (رتبه سوم) را کسب و جوایز خود را دریافت کردند.

محمد مهدی قاسمی متولد سال 1377 و فعالیت هنری خود را از سال 1390 آغاز کرده است.

وی در حال حاضر به عنوان تکنواز گروه دوچار به مدت یک سال و نیم فعالیت دارد.

کسب مقام اول تکنوازی در گروه مدارس جشنواره فجر در سال 1393 کسب مقام دوم در سال 1394 ،حضور در ششمین جشنواره تکنوازان تهران برای اولین بار ، حضور در هفتمین جشنواره سراسری  و اولین دوره جشنواره بین المللی،دف نوای رحمت کردستان برای دومین سال پیاپی در بخش گروهی و انفرادی را در کارنامه هنری خود دارد.

قاسمی، طی دو سال اخیر عضو گروه دو چار بوده و تجربه 60 اجرای صحنه ای را با این گروه دف نوازی داشته است.

اجراهایی از قبیل اجرای ارگ کریم خان در حضور شهردار ایروان، دو بار حضور در جشنواره "سی راه" ،اجرای شیراز پایتخت جوانان اسلام با حضور سفرای 44 کشور،اجرای سال تحویل 1396 در حافظیه،اجرای باغ عفیف آباد با حضور هنرمندان کشور،اجرای هفته فرهنگی شیراز،اجرای مراسم افتتاح گذر فرهنگی شیراز،اجرا در جشنواره بین المللی عکس شیراز امروز،اجرای کنواسیون جهانی راهنمایان گردشگری با حضور نمایندگان 40 کشور به همراه ارکستر کوبه ای دوچار، از جمله اجراهای سال اخیر این هنرمند جوان شیرازی است.

ششمین جشنواره تکنوازان شهر تهران با محوریت ساز دف، تابستان 96 به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگسرای بهمن به دبیری مهدی غلامی، در دو رده سنی "الف" و "ب" در این فرهنگسرا برگزار شد.

در این جشنواره 300 هنرمند دف نواز از استان های مختلف کشور شرکت کرده که هیأت انتخاب این جشنواره، 83  هنرمند را شایسته حضور در مرحله نهایی رقابت دانست.

الهه بهرامی