به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان،به نقل از مهر ، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در اختتامیه هفتمین دوره جشنواره سراسری دف نوازی "دف نوای رحمت" که در سالن پردیس سینما بهمن سنندج برگزارشد، گفت: خداوند متعال در یکی از آیات قران کریم خطاب به پیامبر اکرم(ص) فرمودند ما یاد تو را همیشه بلند و پرآوازه نگه میداریم؛  بنیادی در امریکا بیش از صد سال است به دنبال این است که نام پیامبر را کمرنگ کند به گونه ای که بین مردم به فراموشی سپرده شود.

وی یکی از محورهای دف نوازی را آیه "ورَفَعْنَا لَکَ ذِکْرَکَ" خواند واظهار داشت: نام و یاد رسول الله به شیوه های متعدد از جمله از طریق موسیقی عرفانی دف و دف نوازی همچنان ماندگار خواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه موسیقی موجب آرامش روح و روان انسان ها می شود، بیان کرد: موسیقی برای جسم وجان انسان شفابخش است و منجر به پرورش فکری و روحی بشر خواهد شد.

آیت الله حسینی شاهرودی ادامه داد: هرآنچه باعث از دست رفتن هوشیاری و عقل انسان ها شود از دیدگاه دین مبین اسلام مضر و حرام است.

وی با بیان اینکه موسیقی عرفانی در پرورش روح و عقل انسان تاثیر فراوانی دارد، افزود: موسیقی شیطانی و غربی منجر به تخریب روان بشر می شود و حالت لهو و لعب داشته و بیشتر به جنبه های غریزی توجه دارد.

وی عنوان کرد: موسیقی که مفید وتاثیرگذار نباشد و در مجالس لهو و لعب از آن استفاده شود انسان را به فحشا می کشاند و او را بی خاصیت و بی غیرت می کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد:  اسلام با موسیقی که لهو ولعب و فحشا و فساد ایجاد کند، مخالف است و این نشان می دهد این دین الهی با اصل موسیقی که موجب تعالی روح و روان انسان شود هیچ مخالفتی ندارد.

آیت الله حسینی شاهرودی اضافه کرد: دف سازی است که هم برای مراسم های عزا و هم شادی و هم مجالس رسمی کاربرد دارد.