سرویس استان‌های هنرآنلاین: معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه این جشنواره برای سومین بار در طی ده سال اخیر شاهد حضور پر قدرت یکی از گروه های دف نوازی شیراز است، گفت: گروه دف نوازی "دوچار" به عنوان تنها گروه انتخابی از استان فارس؛ یکی از گروه های راه یافته به این جشنواره است.

مهدی رنجبر با بیان اینکه جشنواره یادشده در دو روز سطح بسیار مطلوب و پیشرفته ایی دارد که با داوری اساتید و پیشکسوتان موسیقی از جمله احمد خاک طینت، بیژن کامکار و کژوان ضیاءالدینی همراه است، افزود: گروه " دوچار" که مدت سه سال است فعالیت حرفه ای دارد، با قدرت تمام در این جشنواره حضور پیدا می کند و با چهره ای متفاوت در بین نمایندگان سایر استان ها ظاهر می شود.

این مدیر فرهنگی در فارس، اضافه کرد: گروه "دوچار" در این برنامه دو قطعه اجرا می کند که قطعه نخست با نام "حیران" و در قطعه دوم به نام "آشفته" ترکیبی پلی ریتم که مترهای نامرسوم در کنار مرسوم قرار دارند؛ اجرا می شود.

رنجبر گفت: استایل، قدرت نوازندگان، هماهنگی و تنظیمات قطعات از مواردی هستند که در سال های گذشته نیز بارها مورد توجه و تقدیر داوران و سایر گروه ها قرار گرفته و موجب پیشنهاد همکاری مشترک از سمت گروه های مختلف از استان های گوناگون به این هنرمندان شده است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ابراز کرد: دف نوازان شیراز خوشبختانه در شرایط مطلوبی قرار دارند و علاوه بر آن اخلاق هنری، نوع پوشش لباس گروهی بر روی صحنه و توجه به آداب صحنه، اهمیت به پل های ریتمی، نوانس و حرکات، "دوچار" را هر چه بیشتر به عنوان یک گروه حرفه ای از شیراز معرفی کرده است.

17494878_1598172720490278_3437591428857856000_n

به گفته وی؛ در این دوره از جشنواره ورک شاپ های آموزشی توسط اساتید مطرح ایرانی نیز برگزار می شود.

هفتمین جشنواره سراسری  دف نوازی "دف نوای رحمت" با شعار هنر، همگرایی، مهربانی و نخستین دوره بین المللی این جشنواره  در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی ۱۵ تا ۱۷  شهریور ماه امسال همزمان با اعیاد سعیدین قربان و غدیر  در سنندج  برگزار می شود.

الهه بهرامی