به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مجید فروتن اظهار کرد: ٩٣ اثر از ١٥٠ اثر ارسال شده به دبیرخانه، در مرحله مقدماتی داوری برای ورود به کارگاه‌های علمی جشنواره پذیرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد فضایی سالم و سازنده برای شناسایی توانمندی و خلاقیت هنرمندان، ایجاد بستری مناسب برای رشد و شناخت استعدادها، ارتقاء انگیزه و حس خلاقیت در حوزه های هنری، ایجاد فضایی هنری برای ارتباط نزدیک هنرمندان جوان استان با اساتید پیشکسوت و تبادل اندیشه‌ها و فراهم ساختن زمینه مناسب برای رقابتی سازنده در راستای ارتقاء کیفی آثار هنری از جمله اهداف این جشنواره است.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بخش‌های مختلف این جشنواره را معرفی کرد و افزود: این دوره از جشنواره در بخش‌های گرافیک( طراحی پوستر و آرم)، نقاشی، تصویرسازی و طراحی برگزار می شود.

فروتن افزود: در رشته های کاریکاتور، تهذیب و حجم (گل و سفال) آثار به حد نصاب نرسید.

وی با بیان اینکه انتخاب موضوع در همه بخش‌های جشنواره در مرحله نخست داوری آزاد بود، اظهار کرد: نگاه هنرمندان به شعار سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال"، نماز، دفاع مقدس، ترویج فرهنگ صلح و بشر دوستی، صرفه‌جویی، سبک زندگی و حقوق شهروندی در اولویت ستاد برگزار جشنواره است.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه جشنواره تجسمی استان به مدت دو روز و به صورت کارگاه عملی در تویسرکان برگزار می شود، گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره ١٣ شهریور ماه برگزار خواهد شد.