به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، احمد زیبایی در نشست انجمن تعزیه شهرستان شیروان گفت: هنرمندان تعزیه خوان گنجینه های ارزشمندی هستند که حرکتی که معیارش حمایت از ولایت و قیام برای بقای ولایت است را برای مردم به نمایش می گذارند .

وی با بیان این که تعزیه هنری حماسی است و ارج نهادن به آن سبب حفظ فرهنگ دینی و تمدن اسلامی می شود، افزود: تعزیه با هنرمندی، تمام صحنه های قیام عاشورا را به نمایش می گذارد و ذهن مخاطبان را با پیام های واقعی آن بیش از پیش پیوند می دهد که از دیرباز مورد توجه خاص مردم شیروان در ایام سوگواری به ویژه ایام محرم بوده است .

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان خاطرنشان کرد: زمانی که هیچ رسانه ای وجود نداشت این هنر یکی از رسانه های بسیار مهم در انتقال مفاهیم عاشورایی در زمان خود بود.

زیبایی با اشاره به اینکه این اداره به دنبال حفظ جایگاه مردمی تعزیه خوانی است، گفت: برخی از افراد در خراسان شمالی تنها سرمایه ای که در این مسیر برای برپایی تعزیه ها دارند عشق به امام حسین(ع) و ارزش های والاى دینی است که ما وظیفه داریم این هنر را حفظ و تقویت کنیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس اولین انجمن رسمى تعزیه خوانان خراسان شمالی در شیروان راه اندازی شده است که دبیرخانه انجمن استان هم در این شهرستان است.

سیدعباس هاشمی رئیس انجمن تعزیه خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به اینکه تعزیه خوانان در قالب هنر، محتوای دین را تثبیت می کنند، گفت: احترام به هنرمندان تعزیه احترام به شعائر الهی است که در آن خلوص، صداقت و شفافیت تعزیه خوانی شنونده و مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد.