به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، علی خیلدار در مراسم سالگرد تأسیس انجمن عکاسان شیدنگاران البرز و تجلیل از عکاسان ضمن گرامیداشت سالروز جهانی عکاسی، اظهار کرد: ثبت چهره بشر در بازه های زمانی مختلف یکی از آرزوهای دیرینه افراد در گذشته محسوب می شد.

وی با بیان اینکه در قرن ۱۹  آرزوی دیرینه بشر در خصوص ثبت تصاویر محقق شد، افزود:  از طرفی باید به این امر اشاره کرد که هنر عکاسی به نوعی فرزند انقلاب صنعتی است و رشته عکاسی در مسیر فرهنگ و هنر جهان تحولی اساسی و بزرگ ایجاد کرد.

خیلدار، عکاسی را به دبیرخانه سازمان های اداری تشبیه کرد و گفت: این هنر به وسیله تلفیقی با تکنولوژی قدرت خود را نمایان و از تحریف بسیاری از وقایع پیشگیری کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به ریز بینی عکاسان در جامعه و تفاوت فهم جامعه شناسی فعالین این عرصه با دیگر افراد جامعه، گفت: عدم رعایت و استفاده صحیح از منابع آبی، بررسی مشکلات و معضلات موجود در جامعه بارها توسط عکاسان ثبت و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عکاسی از وقایع مختلفی چون جنگ، زلزله و غیره جامعه انسانی را بیدار و هوشیار می سازد، گفت: ظرفیت و پتانسیل خوبی در بخش عکس و عکاسی در استان البرز وجود دارد، بنا داریم تمام گرایش های هنری استان به رشد و شکوفایی رسیده و ارتقا پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: نگهداری از عرصه فرهنگ و هنر وظیفه تمام آحاد جامعه محسوب می شود و این باید مورد توجه همگان قرار گیرد.